Follow
Christoph Lindner
Title
Cited by
Cited by
Year
EEG-guided transcranial magnetic stimulation reveals rapid shifts in motor cortical excitability during the human sleep slow oscillation
TO Bergmann, M Mölle, MA Schmidt, C Lindner, L Marshall, J Born, ...
The Journal of Neuroscience 32 (1), 243-253, 2012
2212012
The dimensionality of the Brief Self-Control Scale—An evaluation of unidimensional and multidimensional applications
C Lindner, G Nagy, J Retelsdorf
Personality and Individual Differences 86, 465-473, 2015
1562015
A new perspective on the interplay between self-control and cognitive performance: Modeling progressive depletion patterns
C Lindner, G Nagy, WA Ramos Arhuis, J Retelsdorf
PloS one 12 (6), e0180149, 2017
522017
Personality traits and basic psychological need satisfaction: Their relationship to apprentices’ life satisfaction and their satisfaction with vocational education and training
A Volodina, C Lindner, J Retelsdorf
International Journal of Educational Research 93, 197 - 209, 2019
492019
The need for self-control in achievement tests: Changes in students’ state self-control capacity and effort investment
C Lindner, G Nagy, J Retelsdorf
Social Psychology of Education 21 (5), 1113-1131, 2018
372018
Increased risk perception, distress intolerance and health anxiety in stricter lockdowns: Self-control as a key protective factor in early response to the COVID-19 pandemic
C Lindner, I Kotta, EE Marschalko, K Szabo, K Kalcza-Janosi, J Retelsdorf
International journal of environmental research and public health 19 (9), 5098, 2022
202022
Perceived—and not manipulated—self-control depletion predicts students’ achievement outcomes in foreign language assessments
C Lindner, J Retelsdorf
Educational Psychology 40 (4), 490-508, 2020
152020
Self-control outdoes fluid reasoning in explaining vocational and academic performance—But does it?
FTC Schmidt, C Lindner, JM Etzel, J Retelsdorf
Frontiers in Psychology 11, 757, 2020
132020
Weakening self-control biases the emotional evaluation of appetitive cues
CD Wiesner, C Lindner
PloS one 12 (1), e0170245, 2017
132017
Forschungsdesiderate und Perspektiven–Ausblick auf ein Projekt zur Untersuchung mathematisch-naturwissenschaftlicher Kompetenzen in der beruflichen Erstausbildung (ManKobE)
J Retelsdorf, C Lindner, R Nickolaus, E Winther, O Köller
Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik, Beiheft 26, 227-234, 2013
132013
Wahrgenommene Wertschätzung im Lehramtsstudium: Fachunterschiede und Effekte auf Wohlbefinden und Abbruchsintention.
B Carstensen, C Lindner, U Klusmann
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie 38 (3), 2024
122024
Die 5-Item-Skala zur Messung der momentan verfügbaren Selbstkontrollkapazität (SMS-5) im Lern-und Leistungskontext
C Lindner, MA Lindner, J Retelsdorf
Diagnostica 65 (4), 228-242, 2019
122019
Fachwissenschaftliche und fachdidaktische Inhalte in der Lehramtsausbildung – Empirische Evidenz für die Notwendigkeit einer integrativen Vernetzung
C Lindner, U Klusmann
Vernetzung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung: Ansätze, Methoden und …, 2018
112018
Measuring self-control depletion in achievement situations: A validation of the 5-item brief state self-control capacity scale
C Lindner, MA Lindner, J Retelsdorf
Diagnostica 65 (4), 228-242, 2019
82019
Das Web 2.0 als Medium und Plattform für Soziales Marketing
C Lindner
Universität Kiel: Institut für Psychologie. Verfügbar unter: http://www …, 2009
72009
Ein konfirmatorisches Cosinusfunktionsmodell für den Circumplex: Eine Integration der variablenbezogenen und personenbezogenen Perspektive.
G Nagy, C Lindner, O Lüdtke, U Trautwein
Berufliche Interessen: Beiträge zur Theorie von J. L. Holland, pp.185 - 223, 2015
6*2015
The yet underestimated importance of communicating findings from educational trials to teachers, schools, school authorities, or policy makers (Comment on Brady et al.(2023))
S Zitzmann, N Machts, N Hübner, S Schauber, J Möller, C Lindner
Educational Psychology Review 35 (2), 65, 2023
42023
STePS 2019: Skalenhandbuch zur Dokumentation der Evaluationsinstrumente im Projekt „Lehramt mit Perspektive an der CAU Kiel“ – 3. Messzeitpunkt.
B Carstensen, C Lindner, U Klusmann, M Baum, B Brouër, A Burda-Zoyke, ...
Kiel:IPN. ISBN: 978-3-89088-303-8. https://www.qualitaetsoffensive …, 2019
42019
STePS 2018: Skalenhandbuch zur Dokumentation der Evaluationsinstrumente im Projekt „Lehramt mit Perspektive an der CAU Kiel“ – 2. Messzeitpunkt.
C Lindner, U Klusmann, M Baum, B Brouër, A Burda-Zoyke, T Heinz, ...
Kiel:IPN. ISBN: 978-3-89088-295-6. https://www.qualitaetsoffensive …, 2018
42018
From procrastination to frustration—How delaying tasks can affect study satisfaction and dropout intentions over the course of university studies
C Lindner, S Zitzmann, U Klusmann, F Zimmermann
Learning and Individual Differences 108, 102373, 2023
32023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20