Fischer Helge,
Fischer Helge,
IU International University/ TU Dresden
Verified email at iu.org
Title
Cited by
Cited by
Year
Revenue vs. Costs of MOOC platforms. Discussion of business models for xMOOC providers, based on empirical findings and experiences during implementation of the project iMooX
H Fischer, S Dreisiebner, O Franken, M Ebner, M Kopp, T Koehler
7th International Conference of Education, Research and Innovation …, 2014
552014
E-learning im Lehralltag: Analyse der Adoption von E-Learning-Innovationen in der Hochschullehre
H Fischer
Springer-Verlag, 2013
482013
Gamification und serious games
S Strahringer, C Leyh
Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen. Wiesbaden, 2017
302017
Die Gamifizierung der Hochschullehre: Potenziale und Herausforderungen
H Fischer, M Heinz, L Schlenker, S Münster, F Follert, T Köhler
Gamification und Serious Games. Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen, 113-125, 2017
212017
E-Learning an sächsischen Hochschulen
H Fischer, J Schwendel
Dresden: TUDpress, 2009
192009
Gamifying higher education. Beyond badges, points and Leaderboards
H Fischer, M Heinz, L Schlenker, F Follert
Workshop Gemeinschaften in Neuen Medien (GeNeMe) 2016, 2016
182016
How to Identify E-Learning Trends in Academic Teaching: Methodological Approaches and the Analysis of Scientific Discourses
KMTK Helge Fischer, Linda Heise, Matthias Heinz
Interactive Technology and Smart Education, 2015
182015
Lernst du noch oder spielst du schon? Zum Einsatz von GameDesign-Elementen in der Hochschullehre
H Fischer, M Heinz, C Leyh, M Otto, S Döring, C Schade, A Löser, ...
Published in DeLFI/GMW Workshops 2017 Computer Science, Sociology, 2017
14*2017
E-Learning Trends and Hypes in Academic Teaching. Methodology and Findings of a Trend Study
H Fischer, L Heise, M Heinz, K Möbius, T Köhler
Multi conference on computer science and information systems 2014, 63-70, 2014
122014
Mehr als Spielerei! Gamedesign-Elemente in der digitalen Lehre.
H Rohr, F. & Fischer
10*2014
E-Learning im Lehralltag
H Fischer
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2013
102013
E-Learning in der postgradualen Weiterbildung an sächsischen Hochschulen
H Fischer, N Rose, T Köhler
Wissensgemeinschaften. Digitale Medien–Öffnung und Offenheit in Forschung …, 2011
102011
Gamification of learning management systems and user types in higher education
H Fischer, M Heinz, M Breitenstein
ECGBL 2018 12th European Conference on Game-Based Learning, 91, 2018
82018
Know Your Types: Konstruktion eines Bezugsrahmens zur Analyse der Adoption von E-Learning-Innovationen in der Hochschullehre
H Fischer
The University of Bergen, 2012
7*2012
Digital Further Education at German Universities–Status Quo and Challenges
H Fischer, T Köhler, K Möbius, M Heinz, M Müller
Learning Innovations and Quality:“The Future of Digital Resources …, 2013
62013
PonG: Parcours on Gamification-How to Get Educators Gamification-ready.
C Lehmann, H Fischer, M Heinz, J Mueller
CSEDU (1), 687-693, 2020
52020
Digitale Weiterbildung an sächsischen Hochschulen. Unterstützungsangebote und -strukturen
H Fischer, T Köhler
Postgraduale Bildung mit digitalen Medien. Fallbeispiele aus den sächsischen …, 2014
5*2014
Postgraduale Bildung mit digitalen Medien. Fallbeispiele aus den sächsischen Hochschulen
H Fischer, T Köhler
Waxmann, 2014
5*2014
Empirische Befunde zur mediengestützten Weiterbildung an sächsischen Hochschulen
H Fischer, T Köhler, M Heinz, K Möbius, M Müller
Workshop Gemeinschaften in Neuen Medien (GeNeMe) 2013, 2013
52013
Adopter Types of E-Learning Innovations in Higher Education. Empirical Findings.
H Fischer, T Koehler
EdMedia+ Innovate Learning, 3298-3306, 2011
52011
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20