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Fischer Helge,
Fischer Helge,
IU International University/ TU Dresden
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Title
Cited by
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Year
E-learning im Lehralltag: Analyse der Adoption von E-Learning-Innovationen in der Hochschullehre
H Fischer
Springer-Verlag, 2013
872013
Revenue vs. Costs of MOOC platforms. Discussion of business models for xMOOC providers, based on empirical findings and experiences during implementation of the project iMooX
H Fischer, S Dreisiebner, O Franken, M Ebner, M Kopp, T Koehler
ICERI2014 Proceedings, 2991-3000, 2014
732014
Gamification und serious games
S Strahringer, C Leyh
Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen. Wiesbaden, 2017
682017
E-Learning Trends and Hypes in Academic Teaching. Methodology and Findings of a Trend Study
H Fischer, L Heise, M Heinz, K Möbius, T Köhler
Multi conference on computer science and information systems 2014, 63-70, 2014
462014
Die Gamifizierung der Hochschullehre: Potenziale und Herausforderungen
H Fischer, M Heinz, L Schlenker, S Münster, F Follert, T Köhler
Gamification und Serious Games. Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen, 113-125, 2017
42*2017
How to Identify E-Learning Trends in Academic Teaching: Methodological Approaches and the Analysis of Scientific Discourses
KMTK Helge Fischer, Linda Heise, Matthias Heinz
Interactive Technology and Smart Education, 2015
312015
Gamifying higher education. Beyond badges, points and Leaderboards
H Fischer, M Heinz, L Schlenker, F Follert
TUDpress, 2016
292016
E-Learning an sächsischen Hochschulen
H Fischer, J Schwendel
Dresden: TUDpress, 2009
242009
Gamification of learning management systems and user types in higher education
H Fischer, M Heinz, M Breitenstein
ECGBL 2018 12th European Conference on Game-Based Learning 91, 2018
232018
Know Your Types: Konstruktion eines Bezugsrahmens zur Analyse der Adoption von E-Learning-Innovationen in der Hochschullehre
H Fischer
The University of Bergen, 2012
17*2012
Postgraduale Bildung mit digitalen Medien
CAT Köhler, H Fischer, T Köhler
Waxmann Verlag, 2018
12*2018
Mehr als Spielerei! Gamedesign-Elemente in der digitalen Lehre.
H Rohr, F. & Fischer
12*2014
Developing a platform for using game-based learning in vocational education and training
B North, M Diab, P Lameras, J Zaraik, S Philippe, J Müller, H Fischer
2021 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON), 1345-1352, 2021
112021
VR-based Learning and Teaching. A Framework for Implementation of Virtual Reality in Formal Education
H Fischer, M Arnold, S Philippe, J Dyrna, S Jung
Conference: 15th International Technology, Education and Development …, 2021
112021
Digitale Weiterbildung an sächsischen Hochschulen. Unterstützungsangebote und -strukturen
H Fischer, T Köhler
Postgraduale Bildung mit digitalen Medien. Fallbeispiele aus den sächsischen …, 2014
11*2014
E-Learning in der postgradualen Weiterbildung an sächsischen Hochschulen
H Fischer, N Rose, T Köhler
Wissensgemeinschaften. Digitale Medien–Öffnung und Offenheit in Forschung …, 2011
112011
Implementierung von VR-basierten Lernumgebungen-Theoretischer Bezugsrahmen und praktische Anwendung
J Dyrna, M Liebscher, H Fischer, M Brade
Seamless Learning-lebenslanges, durchgängiges Lernen ermöglichen, 59-68, 2020
102020
(E-Learning-)Innovationen im Lehralltag. Theoriegeleitete Ein- und Ausblicke.
H Fischer, K Wannemacher
E-Learning zwischen Vision und Alltag – Zum Stand der Dinge., 85-95, 2013
82013
Adopter Types of E-Learning Innovations in Higher Education. Empirical Findings.
H Fischer, T Koehler
EdMedia+ Innovate Learning, 3298-3306, 2011
82011
Auf die Typen kommt es an. Eine empirische Analyse studentischer Spielertypen.
A Trojanek, H Fischer, M Heinz
TUDpress, 2017
7*2017
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20