Katharina Lobinger
Katharina Lobinger
Assistant professor, Institute for Communication Technologies, Università della Svizzera italiana
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TitleCited byYear
Visuelle Kommunikationsforschung: Medienbilder als Herausforderung für die Kommunikations-und Medienwissenschaft
K Lobinger
Springer-Verlag, 2012
1392012
Effects of visual framing on emotional responses and evaluations of news stories about the Gaza conflict 2009
C Brantner, K Lobinger, I Wetzstein
Journalism & Mass Communication Quarterly 88 (3), 523-540, 2011
1092011
In the eye of the beholder: Subjective views on the authenticity of selfies
K Lobinger, C Brantner
International Journal of Communication 9, 1848-1860, 2015
722015
Photographs as things–photographs of things. A texto-material perspective on photo-sharing practices
K Lobinger
Information, Communication & Society 19 (4), 475-488, 2016
402016
Visual Framing
S Geise, K Lobinger
Köln: Halem, 2013
39*2013
Likable, funny or ridiculous? A Q-sort study on audience perceptions of visual portrayals of politicians
K Lobinger, C Brantner
Visual Communication 14 (1), 15-40, 2015
362015
Quantitative Bildinhaltsanalyse
E Grittmann, K Lobinger
Die Entschlüsselung der Bilder. Methoden zur Erforschung visueller …, 2011
352011
Covering Conflict: Differences in Visual and Verbal News Coverage of the Gaza Crisis 2009 in Four Weekly News Media.
K Dobernig, K Lobinger, I Wetzstein
Journal of Visual Literacy 29 (1), 2010
262010
Campaign comics: The use of comic books for strategic political communication
C Brantner, K Lobinger
International Journal of Communication 8, 27, 2014
162014
Visualisierung - Mediatisierung. Bildliche Kommunikation und bildliches Handeln in mediatisierten Gesellschaften
K Lobinger, S Geise
Herbert von Halem Verlag, 2015
142015
“And somehow it ends up on the Internet.” Agency, trust and risks in photo-sharing among friends and romantic partners
R Venema, K Lobinger
First Monday 22 (7), 2017
132017
Visuelle Stereotype. Resultate besonderer Bild-Text-Interaktionen
K Lobinger
Visuelle Stereotype. Köln: Halem. Seiten, 109-123, 2009
132009
Fractured Paradigm? Theorien, Konzepte und Methoden der visuellen Framingforschung. Ergebnisse einer systematischen Literaturschau
S Geise, K Lobinger, C Brantner
Visual Framing. Perspektiven und Herausforderungen der Visuellen …, 2013
122013
Bilder, Kulturen, Identitäten: Analysen zu einem Spannungsfeld Visueller Kommunikationsforschung
S Geise, K Lobinger
Herbert von Halem Verlag, 2014
112014
Bilder–Kulturen–Identitäten. Analysen zu einem Spannungsfeld visueller Kommunikationsforschung.
S Geise, K Lobinger
Herbert von Halem, 2012
112012
Different ways of seeing political depictions: A qualitative–quantitative analysis using Q methodology
K Lobinger, C Brantner
Communications 41 (1), 47-69, 2016
102016
Praktiken des Bildhandelns in mediatisierten Gesellschaften – eine Systematisierung
K Lobinger
Visualisierung – Mediatisierung. Bildliche Kommunikation und bildliches …, 2015
102015
Fractured Paradigm? Theories, concepts and methodology of visual framing research: a systematic review
C Brantner, S Geise, K Lobinger
Annual Conference of the International Communication Association (ICA …, 2012
102012
Bilder–Kulturen–Identitäten. Zur visuellen Konstruktion sozialer Wirklichkeit
S Geise, K Lobinger
Bilder–Kulturen–Identitäten. Analysen zu einem Spannungsfeld visueller …, 2012
102012
Qualitäten der Werbung-Qualitäten der Werbeforschung
K Lobinger
H. von Halem, 2012
92012
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