Folgen
Katharina Maitz
Katharina Maitz
Professor, Private University College of Teacher Education Augustinum (PPH Augustinum)
Bestätigte E-Mail-Adresse bei pph-augustinum.at
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Internet-based health information–seeking behavior of students aged 12 to 14 years: Mixed methods study
E Maitz, K Maitz, G Sendlhofer, C Wolfsberger, S Mautner, LP Kamolz, ...
Journal of medical Internet research 22 (5), e16281, 2020
322020
Slow is good: the effect of diligence on student performance in the case of an adaptive learning system for health literacy
L Fadljević, K Maitz, D Kowald, V Pammer-Schindler, ...
Proceedings of the Tenth International Conference on Learning Analytics …, 2020
112020
A Script for Conversational Reflection Guidance: A Field Study on Developing Reflection Competence With Apprentices
I Wolfbauer, V Pammer-Schindler, K Maitz, CP Rosé
IEEE Transactions on Learning Technologies 15 (5), 554-566, 2022
82022
The Impact of Explicating Learning Goals on Teaching and Learning in Higher Education: Evaluating a Learning Goal Visualization
A Fessl, K Maitz, S Dennerlein, V Pammer-Schindler
Technology-Enhanced Learning for a Free, Safe, and Sustainable World: 16th …, 2021
62021
What do Construction Workers Know about Artificial Intelligence? An Exploratory Case Study in an Austrian SME
K Maitz, A Fessl, V Pammer-Schindler, R Kaiser, S Lindstaedt
Proceedings of Mensch und Computer 2022, 389-393, 2022
42022
Zusammenhang der Leseverständnisleistungen mit sozialen Herkunftsfaktoren bei SchülerInnen der dritten Schulstufe
K Maitz, L Paleczek, S Seifert, B Gasteiger-Klicpera
Zeitschrift für Grundschulforschung 11, 147-60, 2018
42018
Examining the relationship between health literacy and individual and sociodemographic factors in secondary school students
D Pendl, KM Maitz, B Gasteiger-Klicpera
Journal of Public Health 32 (3), 531-542, 2024
32024
Scratch Options! Using programming to Approach Social-Emotionally Challenging Situations in Grade 4 Classrooms
L Paleczek, K Maitz, C Danielowitz, M Husny
European Conference on e-Learning, 658-XVIII, 2021
32021
University Innovation Report 2021: Digitale TU Graz Marketplace for Technology Enhanced Learning, for Technology Enhanced Administration and Research Data Management; Digitale …
SM Dennerlein, P Sluga, K Maitz, M Ebner, M Ebner, T Veider, ...
Graz University of Technology, 2021
32021
Konzeption und Durchführung von Workshops zur Förderung der Gesundheitskompetenz von SchülerInnen der Sekundarstufe I
K Maitz, B Gasteiger-Klicpera
Prävention und Gesundheitsförderung 15 (4), 392-398, 2020
32020
Open Educational Resources im inklusiven Unterricht: Eine qualitative Interviewstudie zu Nutzungspraktiken und Weiterbildungsbedarfen von Lehrpersonen: Open Educational …
J Berger, K Maitz, B Gasteiger-Klicpera
QfI-Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus …, 2023
22023
Rebo at Work: Reflecting on Working, Learning, and Learning Goals with the Reflection Guidance Chatbot for Apprentices
I Wolfbauer, MM Bangerl, K Maitz, V Pammer-Schindler
Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing …, 2023
12023
Fostering Computational Thinking and Social-emotional Skills in Children with ADHD and/or ASD: a Scoping Review
C Oswald, L Paleczek, K Maitz, M Husny, B Gasteiger-Klicpera
Review Journal of Autism and Developmental Disorders, 1-20, 2023
12023
Auf der Suche nach Gesundheitsinformationen im Internet: Eine Studie zum Rechercheverhalten von Schüler: innen der Sekundarstufe I
D Pendl, K Maitz, B Gasteiger-Klicpera
MedienPädagogik: Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 43-66, 2022
12022
Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von Jugendlichen
S Seifert, K Maitz, D Pendl, B Gasteiger-Klicpera
Diagnostica, 2022
12022
Simultaneously Fostering Computational Thinking and Social-Emotional Competencies in 4th Graders Using Scratch: A Feasibility Study
K Maitz, L Paleczek, C Danielowitz
Proceedings of Mensch und Computer 2022, 399-403, 2022
12022
Conception and implementation of workshops to promote health literacy of secondary school students
K Maitz, B Gasteiger-Klicpera
Prävention und Gesundheitsförderung 15, 392-398, 2020
12020
Evaluating student’s ability to assess treatment claims: validating a German version of the Claim Evaluation Tools
J Hinneburg, B Gasteiger-Klicpera, J Kasper, J Lühnen, K Maitz, ...
BMC Public Health 23 (1), 1-10, 2023
2023
Teaching mechanics with individual exercise assignments and automated correction
MH Gfrerer, B Marussig, K Maitz, MM Bangerl
PAMM 23 (3), e202300168, 2023
2023
Interactive Web-Based Learning Materials Vs. Tutorial Chatbot: Differences in User Experience
B Mirzababaei, K Maitz, A Fessl, V Pammer-Schindler
European Conference on Technology Enhanced Learning, 213-228, 2023
2023
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20