Folgen
Katharina Ebner
Katharina Ebner
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Lehrstuhl Wirtschaftspsychologie
Bestätigte E-Mail-Adresse bei fau.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Why do adaptable people feel less insecure? Indirect effects of career adaptability on job and career insecurity via two types of perceived marketability
D Spurk, S Kauffeld, AL Meinecke, K Ebner
Journal of Career Assessment 24 (2), 289-306, 2016
1012016
Coaching as stress-management intervention: The mediating role of self-efficacy in a framework of self-management and coping.
K Ebner, EM Schulte, R Soucek, S Kauffeld
International Journal of Stress Management 25 (3), 209, 2018
482018
Organisationsentwicklung
S Kauffeld, K Ebner
Lehrbuch Organisationspsychologie, 457-507, 2014
30*2014
Organisationsentwicklung
K Kauffeld, S. & Ebner
Lehrbuch Organisationspsychologie, 457‐507, 2014
30*2014
Laufbahngestaltung durch Karrierecoaching
K Ebner, S Kauffeld
Handbuch Karriere und Laufbahnmanagement, 759-784, 2019
212019
Evaluation of e-learning
B Ertl, K Ebner, K Kikis-Papadakis
Trends and Effects of Technology Advancement in the Knowledge Society, 182-195, 2012
202012
Perceived quality of internships and employability perceptions: the mediating role of career-entry worries
K Ebner, R Soucek, E Selenko
Education + Training, 2021
142021
Promoting career optimism and career security during career coaching: development and test of a model
K Ebner
Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice 14 (1 …, 2021
132021
Validation of the German Career Decision-Making Profile—An Updated 12-Factor Version
E Katharina, T Lisa, S Daniel, K Simone
Journal of Career Assessment, 2016
12*2016
Ohne Klient kein Coaching. Der Einfluss von Klienteneigenschaften auf die Wirkung von Coaching
K Ebner
wvb Berlin, 2014
122014
Karrierecoaching
K Ebner, J Volmer
Lexikon der Berufsbildung. Ein Nachschlagewerk für den nicht‐akademischen …, 2015
6*2015
Student Competencies: Delivering sustainable self-management competencies as responsibility of universities
K Ebner
Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg 4 (3), 2009
5*2009
Entwicklung der Studierfähigkeit als Aufgabe der Universität: Coaching studentischer Selbstmanagementkompetenzen
K Ebner
Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 2009
52009
Incongruities between values, motives, and skills: exploring negative effects of self-exploration in career coaching
S Ebner, K., Soucek, R., & Kauffeld
British Journal of Guidance & Counselling, 2020
32020
Karriere als Thema im Coaching
S Kauffeld, AV Güntner, K Ebner
Handbuch Schlüsselkonzepte im Coaching, 285-294, 2018
32018
Coaching as Stress-Management Intervention: A Framework of Coaching, Self-Leadership, and Coping
K Ebner, EM Schulte, R Soucek, S Kauffeld
International Journal of Stress Management, 2017
32017
Coaching as Stress-Management Intervention: A Framework of Coaching, Self-Leadership, and Coping
K Ebner, EM Schulte, S Kauffeld
Academy of Management Proceedings 2016 (1), 16100, 2016
32016
Veränderungen durch Coaching: Wie lernt ein Coachee im Coaching-Prozess?
K Ebner
Qualität im Coaching, 81-91, 2016
32016
An infrastructure approach for the evaluation of e-learning
B Ertl, K Ebner, K Kikis-Papadakis
World Summit on Knowledge Society, 98-104, 2010
32010
Karriereoptimismus im Karrierecoaching fördern und messen
K Ebner
Organisationsberatung, Supervision, Coaching 27 (March), 65–78, 2020
22020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20