The role of intrinsic motivation for teaching, teachers' care and autonomy support in students' self-determined motivation S Bieg, S Backes, W Mittag Journal for educational research online 3 (1), 122-140, 2011 | 181 | 2011 |
The role of teachers’ care and self-determined motivation in working with students in Germany and the United States S Bieg, RJ Rickelman, JP Jones, W Mittag International Journal of Educational Research 60, 27-37, 2013 | 63 | 2013 |
Relevance of perceived teacher humor types for instruction and student learning S Bieg, M Dresel Social Psychology of Education 21 (4), 805-825, 2018 | 54 | 2018 |
Humor as a magic bullet? Associations of different teacher humor types with student emotions S Bieg, R Grassinger, M Dresel Learning and Individual Differences 56, 24-33, 2017 | 53 | 2017 |
Teacher humor: Longitudinal effects on students’ emotions S Bieg, R Grassinger, M Dresel European Journal of Psychology of Education 34, 517-534, 2019 | 52 | 2019 |
Die Bedeutung und Funktion pädagogischer Interventionsforschung und deren grundlegende Qualitätskriterien W Mittag, S Bieg Pädagogische Interventionsforschung. Theoretische Grundlagen und empirisches …, 2010 | 48 | 2010 |
University students’ basic psychological needs, motivation, and vitality before and during COVID-19: a self-determination theory approach FH Müller, AE Thomas, M Carmignola, AK Dittrich, A Eckes, N Großmann, ... Frontiers in psychology 12, 775804, 2021 | 43 | 2021 |
Mich und Dich verstehen: ein Trainingsprogramm zur emotionalen Sensitivität bei Schulklassen und Kindergruppen im Grundschul-und Orientierungsstufenalter S Bieg, M Behr | 42 | 2005 |
The relation between mastery goals and intrinsic motivation among university students: a longitudinal study S Bieg, M Reindl, M Dresel Educational psychology 37 (6), 666-679, 2017 | 38 | 2017 |
Humor in university teaching: role of teachers’ achievement goals and self-efficacy for their use of content-related humor M Daumiller, S Bieg, O Dickhäuser, M Dresel Studies in Higher Education 45 (12), 2619-2633, 2020 | 36 | 2020 |
Entwicklung und Validierung der Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen im Studium (SMR-LS) AE Thomas, FH Müller, S Bieg Diagnostica, 2018 | 33 | 2018 |
How can students feel more vital amidst severe restrictions? Psychological needs satisfaction, motivational regulation and vitality of students during the coronavirus pandemic … D Martinek, M Carmignola, FH Müller, S Bieg, A Thomas, A Eckes, ... European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education 11 (2 …, 2021 | 27 | 2021 |
Die Bedeutung von Unterrichtsmerkmalen und Unterrichtsemotionen für die selbstbestimmte Lernmotivation S Bieg, W Mittag Empirische Pädagogik 23 (2), 117-142, 2009 | 27 | 2009 |
Förderung selbstbestimmter Lernmotivation im Deutschunterricht W Mittag, S Bieg, F Hiller, K Metz, H Melenk Psychologie in Erziehung und Unterricht 56 (4), 271-286, 2009 | 23 | 2009 |
Teachers' enthusiasm and humor and its' lagged relationships with students' enjoyment and boredom-A latent trait-state-approach S Bieg, M Dresel, T Goetz, UE Nett Learning and Instruction 81, 101579, 2022 | 22 | 2022 |
Fragebogen zur Erfassung des Humors von Lehrkräften aus Schülersicht (HUMLAS): Konstruktion und Validierung S Bieg, M Dresel Diagnostica, 2014 | 14 | 2014 |
Leistungsverbesserungen durch Förderung der selbstbestimmten Lernmotivation S Bieg, W Mittag | 14 | 2011 |
Welche Rolle spielt die elterliche Motivation für die Schulleistung der Schüler (innen) unterschiedlicher soziokultureller Herkunft am Ende der vierten Jahrgangsstufe? VD Berner, AEF Benbow, A Hartinger, C Zoelch, SR Bieg, M Dresel Beziehungen in Schule und Unterricht. Teil 2, 214-235, 2014 | 10 | 2014 |
Selbstbestimmte Lernmotivation S Bieg, W Mittag | 10 | 2010 |
Construction and Validation of the German Questionnaire to Assess Students' Perceptions of Teacher Humor S Bieg, M Dresel Diagnostica 62 (1), 3-15, 2016 | 8 | 2016 |