Folgen
Sonja Bieg
Sonja Bieg
Professor Pädagogische Psychologie
Bestätigte E-Mail-Adresse bei ph-weingarten.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The role of intrinsic motivation for teaching, teachers' care and autonomy support in students' self-determined motivation
S Bieg, S Backes, W Mittag
Journal for educational research online 3 (1), 122-140, 2011
1822011
The role of teachers’ care and self-determined motivation in working with students in Germany and the United States
S Bieg, RJ Rickelman, JP Jones, W Mittag
International Journal of Educational Research 60, 27-37, 2013
642013
Teacher humor: Longitudinal effects on students’ emotions
S Bieg, R Grassinger, M Dresel
European Journal of Psychology of Education 34, 517-534, 2019
572019
Relevance of perceived teacher humor types for instruction and student learning
S Bieg, M Dresel
Social Psychology of Education 21 (4), 805-825, 2018
542018
Humor as a magic bullet? Associations of different teacher humor types with student emotions
S Bieg, R Grassinger, M Dresel
Learning and Individual Differences 56, 24-33, 2017
532017
University students’ basic psychological needs, motivation, and vitality before and during COVID-19: a self-determination theory approach
FH Müller, AE Thomas, M Carmignola, AK Dittrich, A Eckes, N Großmann, ...
Frontiers in psychology 12, 775804, 2021
522021
Die Bedeutung und Funktion pädagogischer Interventionsforschung und deren grundlegende Qualitätskriterien
W Mittag, S Bieg
Pädagogische Interventionsforschung. Theoretische Grundlagen und empirisches …, 2010
502010
Mich und Dich verstehen: ein Trainingsprogramm zur emotionalen Sensitivität bei Schulklassen und Kindergruppen im Grundschul-und Orientierungsstufenalter
S Bieg, M Behr
422005
The relation between mastery goals and intrinsic motivation among university students: a longitudinal study
S Bieg, M Reindl, M Dresel
Educational psychology 37 (6), 666-679, 2017
392017
Entwicklung und Validierung der Skalen zur motivationalen Regulation beim Lernen im Studium (SMR-LS)
AE Thomas, FH Müller, S Bieg
Diagnostica, 2018
372018
Humor in university teaching: role of teachers’ achievement goals and self-efficacy for their use of content-related humor
M Daumiller, S Bieg, O Dickhäuser, M Dresel
Studies in Higher Education 45 (12), 2619-2633, 2020
362020
How can students feel more vital amidst severe restrictions? Psychological needs satisfaction, motivational regulation and vitality of students during the coronavirus pandemic …
D Martinek, M Carmignola, FH Müller, S Bieg, A Thomas, A Eckes, ...
European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education 11 (2 …, 2021
302021
Die Bedeutung von Unterrichtsmerkmalen und Unterrichtsemotionen für die selbstbestimmte Lernmotivation
S Bieg, W Mittag
Empirische Pädagogik 23 (2), 117-142, 2009
282009
Teachers' enthusiasm and humor and its' lagged relationships with students' enjoyment and boredom-A latent trait-state-approach
S Bieg, M Dresel, T Goetz, UE Nett
Learning and Instruction 81, 101579, 2022
262022
Förderung selbstbestimmter Lernmotivation im Deutschunterricht
W Mittag, S Bieg, F Hiller, K Metz, H Melenk
Psychologie in Erziehung und Unterricht 56 (4), 271-286, 2009
242009
Fragebogen zur Erfassung des Humors von Lehrkräften aus Schülersicht (HUMLAS): Konstruktion und Validierung
S Bieg, M Dresel
Diagnostica, 2014
152014
Leistungsverbesserungen durch Förderung der selbstbestimmten Lernmotivation
S Bieg, W Mittag
152011
Selbstbestimmte Lernmotivation
S Bieg, W Mittag
112010
Welche Rolle spielt die elterliche Motivation für die Schulleistung der Schüler (innen) unterschiedlicher soziokultureller Herkunft am Ende der vierten Jahrgangsstufe?
VD Berner, AEF Benbow, A Hartinger, C Zoelch, SR Bieg, M Dresel
Beziehungen in Schule und Unterricht. Teil 2, 214-235, 2014
102014
Construction and Validation of the German Questionnaire to Assess Students' Perceptions of Teacher Humor
S Bieg, M Dresel
Diagnostica 62 (1), 3-15, 2016
82016
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20