Folgen
Kai Sostmann
Kai Sostmann
Zugehörigkeit unbekannt
Bestätigte E-Mail-Adresse bei charite.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
An introduction to the inverted/flipped classroom model in education and advanced training in medicine and in the healthcare professions
D Tolks, C Schäfer, T Raupach, L Kruse, A Sarikas, S Gerhardt-Szép, ...
GMS journal for medical education 33 (3), 2016
2552016
Learning management system and e-learning tools: an experience of medical students' usage and expectations
DA Back, F Behringer, N Haberstroh, JP Ehlers, K Sostmann, H Peters
International journal of medical education 7, 267, 2016
1062016
Superior gain in knowledge by podcasts versus text-based learning in teaching orthopedics: a randomized controlled trial
DA Back, J von Malotky, K Sostmann, R Hube, H Peters, E Hoff
Journal of surgical education 74 (1), 154-160, 2017
772017
Blended learning approach improves teaching in a problem-based learning environment in orthopedics-a pilot study
DA Back, N Haberstroh, A Antolic, K Sostmann, G Schmidmaier, E Hoff
BMC Medical Education 14 (1), 1-8, 2014
642014
Evaluation of the free, open source software WordPress as electronic portfolio system in undergraduate medical education
J Avila, K Sostmann, J Breckwoldt, H Peters
BMC medical education 16 (1), 1-10, 2016
492016
Survey of e-learning implementation and faculty support strategies in a cluster of mid-European medical schools
DA Back, F Behringer, T Harms, J Plener, K Sostmann, H Peters
BMC medical education 15 (1), 1-9, 2015
452015
SimMed: combining simulation and interactive tabletops for medical education
U Von Zadow, S Buron, T Harms, F Behringer, K Sostmann, R Dachselt
Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems …, 2013
442013
High efficacy and students’ satisfaction after voluntary vs mandatory use of an e-learning program in traumatology and orthopedics—a follow-up study
DA Back, N Haberstroh, K Sostmann, G Schmidmaier, M Putzier, C Perka, ...
Journal of surgical education 71 (3), 353-359, 2014
312014
Serious Games for Health: Spielend lernen und heilen mit Computerspielen?
K Sostmann, D Tolks, M Fischer, S Buron
GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6 (2), 2010
192010
E-Learning in der medizinischen Ausbildung
S Huwendiek, AC Muntau, EM Maier, B Tönshoff, K Sostmann
Monatsschrift Kinderheilkunde 156 (5), 458-463, 2008
172008
Human-und Tiermedizin-Technologieeinsatz im Gesundheitswesen
K Sostmann, J Henning, JP Ehlers
Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien, 2011
132011
Experiences with using e-learning tools in orthopedics in an uncontrolled field study application
DA Back, J von Malotky, K Sostmann, H Peters, R Hube, E Hoff
Orthopaedics & Traumatology: Surgery & Research 105 (2), 389-393, 2019
122019
Medical education on an interactive surface
M Kaschny, S Buron, U von Zadow, K Sostmann
ACM International Conference on Interactive Tabletops and Surfaces, 267-268, 2010
112010
4 innovative pädiatrische Curricula
HM Bosse, G Gaedicke, M Gross, J Forster, GF Hoffmann, M Krüger, ...
Monatsschrift Kinderheilkunde 156 (5), 436-445, 2008
92008
The simmed experience: Medical education on interactive tabletops
U Von Zadow, S Buron, K Sostmann, R Dachselt
Proceedings of the 2013 ACM international conference on interactive …, 2013
42013
Web 2.0 and social networks
JP Ehlers, K Sostmann
GMS Zeitschrift Für Medizinische Ausbildung 30 (1), 2013
42013
E-learning in medical education. Guidelines for successful use in paediatrics
S Huwendiek, AC Muntau, EM Maler, B Tönshoff, K Sostmann
Monatsschrift Kinderheilkunde 156 (5), 458-+, 2008
32008
CASEPORT-Konsortium. Universitätsübergreifender Einsatz des fall-und webbasierten Trainingssystems CAMPUS-Pädiatrie in der pädiatrischen Lehre: Erfahrungen im Rahmen des BMBF …
S Huwendiek, S Köpf, K Selke, K Sostmann, B Höcker, A Simon, M Bauch, ...
Monatsschr Kinderheilkd 152, 2004
32004
E-Learning in der Orthopädie und Unfallchirurgie
E Hoff, N Haberstroh, K Sostmann, C Perka, M Putzier, G Schmidmaier, ...
Der Orthopäde 43 (7), 674-680, 2014
22014
Skript Konkordanz Test: eine neue Methode zur Messung der Entwicklung der Kompetenz des klinischen Denkens in der Kinderheilkunde bei Studierenden der Humanmedizin
K Sostmann
12017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20