The relationship between principal leadership and teacher collaboration: Investigating the mediating effect of teachers’ collective efficacy A Meyer, D Richter, V Hartung-Beck Educational management administration & leadership 50 (4), 593-612, 2022 | 272 | 2022 |
Instagram as a platform for teacher collaboration and digital social support E Richter, JP Carpenter, A Meyer, D Richter Computers & Education 190, 104624, 2022 | 77 | 2022 |
How can principal leadership practices promote teacher collaboration and organizational change? A longitudinal multiple case study of three school improvement initiatives A Meyer, V Hartung-Beck, A Gronostaj, S Krüger, D Richter Journal of Educational Change, 1-31, 2022 | 68 | 2022 |
What makes online professional development effective? The effect of quality characteristics on teachers’ satisfaction and changes in their professional practices A Meyer, M Kleinknecht, D Richter Computers & Education 200, 104805, 2023 | 58 | 2023 |
Teacher collaboration and professional learning: Examining professional development during a national education reform E Richter, T Fütterer, A Meyer, A Eisenkraft, C Fischer OSF, 2022 | 24 | 2022 |
Welche Aufgaben haben Schulleitungen heute? Eine Analyse von Schulleitungsaufgaben im innerdeutschen Vergleich A Meyer, D Richter, A Marx, V Hartung-Beck Zeitschrift für Bildungsverwaltung 35 (2), 23-44, 2019 | 20 | 2019 |
Professionalisierung von Schulleitungen am Beispiel der Werkstatt „Schule leiten “ Evaluationsergebnisse einer Fortbildungsreihe für Schulleitungen zum Thema Schulentwicklung A Meyer, E Richter, A Gronostaj, D Richter DDS–Die Deutsche Schule 112 (3), 277-295, 2020 | 7 | 2020 |
Student teachers as in-service teachers in schools: The moderating effect of social support in the relationship between student teachers’ instructional activities and their … A Meyer, E Richter, S Kempert Teaching and Teacher Education 146, 104633, 2024 | 4 | 2024 |
Abschlussbericht im BMBF-Projekt" Verbundprojekt E-LANE: E-Learning in der Lehrerfortbildung: Angebote, Nutzung und Erträge"(Förderkennzeichen: 01JD1825A-B). Ausführliche … A Meyer, M Kleinknecht, D Richter Potsdam: Universität, 2022 | 2 | 2022 |
Digital social support among educators in social media: An international comparative study of tweets and replies in# teachertwitter and# twlz E Richter, JP Carpenter, A Meyer, D Richter Computers & Education 221, 105137, 2024 | 1 | 2024 |
Longitudinal effects of a professional development program on principals’ leadership practices: results of a baseline latent change score model A Meyer, D Richter Professional Development in Education, 1-18, 2024 | | 2024 |
Das berufliche Handeln schulischer Führungskräfte und dessen Beitrag für Prozesse der Schulentwicklung A Meyer Universität Potsdam, 2022 | | 2022 |
Abschlussbericht zur wissenschaftlichen Evaluation der Werkstatt „Schule leiten “ A Meyer, E Richter, D Richter, M Mühlsteph, J Wabnitz | | 2021 |
Unterrichtsfeedback als Kerntätigkeit: Wie Schulleitungen „leaders for learning “werden können M Kleinknecht, A Meyer Schule leiten 2021 (26), 18-19, 2021 | | 2021 |
Unterricht beobachten und Feedback dazu geben: Konzept und Ideen für eine lernwirksame Führung M Kleinknecht, A Meyer Schule leiten 2021 (26), 20-22, 2021 | | 2021 |
Abschlussbericht zur wissenschaftlichen Evaluation der Werkstatt" Schule leiten"(Projektzeitraum 2016–2021) A Meyer, E Richter, D Richter Potsdam: Universität, 2021 | | 2021 |
Zeitschrift für Bildungsverwaltung Jahrgang 35–2019–Heft 2 C Spahn, D Nittel, B Hodapp, M Kilinc, A Meyer, D Richter, A Marx, ... Zeitschrift für Bildungsverwaltung 35 (2), 2019 | | 2019 |