A new aspect of internationalisation? Specific challenges and support structures for refugees on their way to German higher education J Berg European higher education area: The impact of past and future policies, 219-235, 2018 | 51 | 2018 |
Refugees on Their Way to German Higher Education: A Capabilities and Engagements Perspective on Aspirations, Challenges and Support. M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto Global Education Review 5 (4), 115-135, 2018 | 49 | 2018 |
Zwischen Befähigung und Stigmatisierung? Die Situation von Geflüchteten beim Hochschulzugang und im Studium. Ein internationaler Forschungsüberblick J Berg, M Grüttner, S Schröder Z'Flucht. Zeitschrift für Flucht-und Flüchtlingsforschung 2 (1), 57-90, 2018 | 34 | 2018 |
Study Preparation for Refugees in German'Studienkollegs'–Interpretative Patterns of Access, Life-wide (Language) Learning and Performance S Schröder, M Grüttner, J Berg Widening Participation and Lifelong Learning 21 (2), 67-85, 2019 | 21 | 2019 |
Formalising organisational responsibility for refugees in German higher education: the case of first contact positions J Berg, A Gottburgsen, B Kleimann Studies in Higher Education 47 (6), 1243-1255, 2022 | 14 | 2022 |
Which person is presumed to fit the institution? How refugee students’ and practitioners’ discursive representations of successful applicants and students highlight transition … J Berg European higher education area: Challenges for a new decade, 211-227, 2020 | 11 | 2020 |
University applicants from refugee backgrounds and the intention to drop out from pre‐study programs: A mixed‐methods study M Grüttner, S Schröder, J Berg Social Inclusion 9 (3), 130-141, 2021 | 10 | 2021 |
Erfolgserwartung und Abbruchneigung bei internationalen Studieninteressierten und Geflüchteten in der Studienvorbereitung M Grüttner, S Schröder, J Berg Migration, Mobilität und soziale Ungleichheit in der Hochschulbildung, 169-196, 2021 | 10 | 2021 |
Entwicklung und Anwendung eines Sensibilisierungskonzeptes für qualitative Interviews mit Geflüchteten–Erfahrungen im Projekt WeGe J Berg, M Grüttner, S Schröder Fluchtmigrationsforschung im Aufbruch: Methodologische und methodische …, 2019 | 10 | 2019 |
Die Situation von Geflüchteten auf dem Weg ins Studium. Erste Einsichten aus dem Projekt WeGe M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto DZHW Brief 5, 2018, 2018 | 8 | 2018 |
Studienvorbereitung für Geflüchtete in Deutschland—Herausforderungen eines besonderen Bildungsabschnitts J Berg, S Schröder, M Grüttner Schulheft 176, 132-137, 2019 | 7 | 2019 |
The UK in Justice and Home Affairs: the engaged outsider I Adam, J Berg, F Trauner, M Tuley, L Westerveen Policy Brief, 2016 | 7 | 2016 |
Introduction: Refugees in Higher Education—Questioning the Notion of Integration J Berg, M Grüttner, B Streitwieser Refugees in higher education: Questioning the notion of integration, 3-17, 2021 | 5 | 2021 |
Durable supports for refugees in higher education through resisting short-termism and organisational memory loss: illustrative cases from Australia and Germany J Berg, M Grüttner, S Baker Journal of Higher Education Policy and Management 45 (1), 36-52, 2023 | 4 | 2023 |
Refugees in higher education J Berg, M Grüttner, B Streitwieser Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021 | 4 | 2021 |
Geflüchtete in der Studienvorbereitung M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto, O Laska Individuelle, soziale und institutionelle Faktoren beeinflussen den Erfolg …, 2020 | 4 | 2020 |
Expectations, experiences and anticipated outcomes of supporting refugee students in Germany: Systems theoretical analysis of organizational semantics J Berg Marginalised Communities in Higher Education, 97-118, 2021 | 3 | 2021 |
Support for Prospective Refugee Students in Germany: Quo Vadis? J Berg Socially Responsible Higher Education, 228-242, 2021 | 3 | 2021 |
Erfolgreiche Studienvorbereitung?–Ergebnisse einer Mixed-Methods-Studie zum Erfolg von Geflüchteten in der Studienvorbereitung M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto Studienerfolg und Studienabbruch, 235-258, 2021 | 3 | 2021 |
International or refugee students? Shifting organisational discourses on refugee students at German higher education organisations J Berg International Studies in Sociology of Education 32 (2), 511-530, 2023 | 2 | 2023 |