Folgen
Jana Berg
Jana Berg
German Centre for Higher Education Research and Science Studies
Bestätigte E-Mail-Adresse bei dzhw.eu - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
A new aspect of internationalisation? Specific challenges and support structures for refugees on their way to German higher education
J Berg
European higher education area: The impact of past and future policies, 219-235, 2018
512018
Refugees on Their Way to German Higher Education: A Capabilities and Engagements Perspective on Aspirations, Challenges and Support.
M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto
Global Education Review 5 (4), 115-135, 2018
492018
Zwischen Befähigung und Stigmatisierung? Die Situation von Geflüchteten beim Hochschulzugang und im Studium. Ein internationaler Forschungsüberblick
J Berg, M Grüttner, S Schröder
Z'Flucht. Zeitschrift für Flucht-und Flüchtlingsforschung 2 (1), 57-90, 2018
342018
Study Preparation for Refugees in German'Studienkollegs'–Interpretative Patterns of Access, Life-wide (Language) Learning and Performance
S Schröder, M Grüttner, J Berg
Widening Participation and Lifelong Learning 21 (2), 67-85, 2019
212019
Formalising organisational responsibility for refugees in German higher education: the case of first contact positions
J Berg, A Gottburgsen, B Kleimann
Studies in Higher Education 47 (6), 1243-1255, 2022
142022
Which person is presumed to fit the institution? How refugee students’ and practitioners’ discursive representations of successful applicants and students highlight transition …
J Berg
European higher education area: Challenges for a new decade, 211-227, 2020
112020
University applicants from refugee backgrounds and the intention to drop out from pre‐study programs: A mixed‐methods study
M Grüttner, S Schröder, J Berg
Social Inclusion 9 (3), 130-141, 2021
102021
Erfolgserwartung und Abbruchneigung bei internationalen Studieninteressierten und Geflüchteten in der Studienvorbereitung
M Grüttner, S Schröder, J Berg
Migration, Mobilität und soziale Ungleichheit in der Hochschulbildung, 169-196, 2021
102021
Entwicklung und Anwendung eines Sensibilisierungskonzeptes für qualitative Interviews mit Geflüchteten–Erfahrungen im Projekt WeGe
J Berg, M Grüttner, S Schröder
Fluchtmigrationsforschung im Aufbruch: Methodologische und methodische …, 2019
102019
Die Situation von Geflüchteten auf dem Weg ins Studium. Erste Einsichten aus dem Projekt WeGe
M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto
DZHW Brief 5, 2018, 2018
82018
Studienvorbereitung für Geflüchtete in Deutschland—Herausforderungen eines besonderen Bildungsabschnitts
J Berg, S Schröder, M Grüttner
Schulheft 176, 132-137, 2019
72019
The UK in Justice and Home Affairs: the engaged outsider
I Adam, J Berg, F Trauner, M Tuley, L Westerveen
Policy Brief, 2016
72016
Introduction: Refugees in Higher Education—Questioning the Notion of Integration
J Berg, M Grüttner, B Streitwieser
Refugees in higher education: Questioning the notion of integration, 3-17, 2021
52021
Durable supports for refugees in higher education through resisting short-termism and organisational memory loss: illustrative cases from Australia and Germany
J Berg, M Grüttner, S Baker
Journal of Higher Education Policy and Management 45 (1), 36-52, 2023
42023
Refugees in higher education
J Berg, M Grüttner, B Streitwieser
Springer Fachmedien Wiesbaden, 2021
42021
Geflüchtete in der Studienvorbereitung
M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto, O Laska
Individuelle, soziale und institutionelle Faktoren beeinflussen den Erfolg …, 2020
42020
Expectations, experiences and anticipated outcomes of supporting refugee students in Germany: Systems theoretical analysis of organizational semantics
J Berg
Marginalised Communities in Higher Education, 97-118, 2021
32021
Support for Prospective Refugee Students in Germany: Quo Vadis?
J Berg
Socially Responsible Higher Education, 228-242, 2021
32021
Erfolgreiche Studienvorbereitung?–Ergebnisse einer Mixed-Methods-Studie zum Erfolg von Geflüchteten in der Studienvorbereitung
M Grüttner, S Schröder, J Berg, C Otto
Studienerfolg und Studienabbruch, 235-258, 2021
32021
International or refugee students? Shifting organisational discourses on refugee students at German higher education organisations
J Berg
International Studies in Sociology of Education 32 (2), 511-530, 2023
22023
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20