Folgen
Christine Sälzer
Christine Sälzer
Universität Stuttgart
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tum.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
PISA 2012. Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland
M Prenzel, C Sälzer, E Klieme, O Köller
Münster, New York, München, Berlin: Waxmann, 2013
4112013
PISA 2015
K Reiss, C Sälzer, A Schiepe-Tiska, E Klieme, O Köller
3082016
Assessing global competence in PISA 2018: Challenges and approaches to capturing a complex construct
C Sälzer, N Roczen
International journal of development education and global learning 10 (1), 2018
197*2018
Mathematische Kompetenz von Schülerinnen und Schülern mit Zuwanderungshintergrund
M Gebhardt, D Rauch, J Mang, C Sälzer, P Stanat
Waxmann, 2013
1482013
PISA 2015 skalenhandbuch: Dokumentation der Erhebungsinstrumente
J Mang, N Ustjanzew, I Leßke, A Schiepe-Tiska, K Reiss
Waxmann Verlag, 2019
1462019
Zwischen Grundlagenwissen und Anwendungsbezug: Mathematische Kompetenz im internationalen Vergleich
C Sälzer, K Reiss, A Schiepe-Tiska, M Prenzel, A Heinze
Pisa, 47-98, 2012
862012
Assessing social, emotional, and intercultural competences of students and school staff: A systematic literature review
F Müller, A Denk, E Lubaway, C Sälzer, A Kozina, TV Perše, ...
Educational research review 29, 100304, 2020
842020
Automatic coding of short text responses via clustering in educational assessment
F Zehner, C Sälzer, F Goldhammer
Educational and psychological measurement 76 (2), 280-303, 2016
792016
Lesekompetenz in PISA 2015: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven
M Weis, F Zehner, C Sälzer, A Strohmaier, C Artelt, M Pfost
PISA 2015: Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation, 2016
672016
Schule und Absentismus
C Sälzer
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010
672010
Lesekompetenz in PISA 2012: Veränderungen und Perspektiven
K Hohn, A Schiepe-Tiska, C Sälzer, C Artelt
Pisa, 217-244, 2012
622012
Der Prozess der Feststellung sonderpädagogischen Förderbedarfs in Deutschland
C Sälzer, M Gebhardt, K Müller, E Pauly
Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf …, 2015
612015
Predicting adolescent truancy: The importance of distinguishing between different aspects of instructional quality
C Sälzer, U Trautwein, O Lüdtke, M Stamm
Learning and instruction 22 (5), 311-319, 2012
582012
Digital reading proficiency in German 15-year olds: Evidence from PISA 2012
J Naumann, C Sälzer
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 20 (4), 585-603, 2017
532017
I can't get no (job) satisfaction? Differences in teachers' job satisfaction from a career pathways perspective
T Fütterer, L van Waveren, N Hübner, C Fischer, C Sälzer
Teaching and Teacher Education 121, 103942, 2023
512023
Performance of students with special educational needs in Germany: Findings from Programme for International Student Assessment 2012
M Gebhardt, C Sälzer, J Mang, K Müller, M Prenzel
Journal of Cognitive Education and Psychology 14 (3), 343-356, 2015
512015
Mathematische Kompetenz in PISA 2015: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven
S Hammer, K Reiss, MC Lehner, JH Heine, C Sälzer, A Heinze
PISA, 219-248, 2015
502015
Predictors of teachers' appreciation of evidence-based practice and educational research findings
E Thomm, C Sälzer, M Prenzel, J Bauer
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2021
472021
PISA 2012–eine Einführung in die aktuelle Studie
C Sälzer
PISA 2012: Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland, 2013
442013
Technische Grundlagen des fünften internationalen Vergleichs
JH Heine, C Sälzer, L Borchert, H Sibberns, J Mang
PISA 2012, 2013
432013
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20