PISA 2012. Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland M Prenzel, C Sälzer, E Klieme, O Köller Münster, New York, München, Berlin: Waxmann, 2013 | 411 | 2013 |
PISA 2015 K Reiss, C Sälzer, A Schiepe-Tiska, E Klieme, O Köller | 308 | 2016 |
Assessing global competence in PISA 2018: Challenges and approaches to capturing a complex construct C Sälzer, N Roczen International journal of development education and global learning 10 (1), 2018 | 197* | 2018 |
Mathematische Kompetenz von Schülerinnen und Schülern mit Zuwanderungshintergrund M Gebhardt, D Rauch, J Mang, C Sälzer, P Stanat Waxmann, 2013 | 148 | 2013 |
PISA 2015 skalenhandbuch: Dokumentation der Erhebungsinstrumente J Mang, N Ustjanzew, I Leßke, A Schiepe-Tiska, K Reiss Waxmann Verlag, 2019 | 146 | 2019 |
Zwischen Grundlagenwissen und Anwendungsbezug: Mathematische Kompetenz im internationalen Vergleich C Sälzer, K Reiss, A Schiepe-Tiska, M Prenzel, A Heinze Pisa, 47-98, 2012 | 86 | 2012 |
Assessing social, emotional, and intercultural competences of students and school staff: A systematic literature review F Müller, A Denk, E Lubaway, C Sälzer, A Kozina, TV Perše, ... Educational research review 29, 100304, 2020 | 84 | 2020 |
Automatic coding of short text responses via clustering in educational assessment F Zehner, C Sälzer, F Goldhammer Educational and psychological measurement 76 (2), 280-303, 2016 | 79 | 2016 |
Lesekompetenz in PISA 2015: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven M Weis, F Zehner, C Sälzer, A Strohmaier, C Artelt, M Pfost PISA 2015: Eine Studie zwischen Kontinuität und Innovation, 2016 | 67 | 2016 |
Schule und Absentismus C Sälzer VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2010 | 67 | 2010 |
Lesekompetenz in PISA 2012: Veränderungen und Perspektiven K Hohn, A Schiepe-Tiska, C Sälzer, C Artelt Pisa, 217-244, 2012 | 62 | 2012 |
Der Prozess der Feststellung sonderpädagogischen Förderbedarfs in Deutschland C Sälzer, M Gebhardt, K Müller, E Pauly Inklusion von Schülerinnen und Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf …, 2015 | 61 | 2015 |
Predicting adolescent truancy: The importance of distinguishing between different aspects of instructional quality C Sälzer, U Trautwein, O Lüdtke, M Stamm Learning and instruction 22 (5), 311-319, 2012 | 58 | 2012 |
Digital reading proficiency in German 15-year olds: Evidence from PISA 2012 J Naumann, C Sälzer Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 20 (4), 585-603, 2017 | 53 | 2017 |
I can't get no (job) satisfaction? Differences in teachers' job satisfaction from a career pathways perspective T Fütterer, L van Waveren, N Hübner, C Fischer, C Sälzer Teaching and Teacher Education 121, 103942, 2023 | 51 | 2023 |
Performance of students with special educational needs in Germany: Findings from Programme for International Student Assessment 2012 M Gebhardt, C Sälzer, J Mang, K Müller, M Prenzel Journal of Cognitive Education and Psychology 14 (3), 343-356, 2015 | 51 | 2015 |
Mathematische Kompetenz in PISA 2015: Ergebnisse, Veränderungen und Perspektiven S Hammer, K Reiss, MC Lehner, JH Heine, C Sälzer, A Heinze PISA, 219-248, 2015 | 50 | 2015 |
Predictors of teachers' appreciation of evidence-based practice and educational research findings E Thomm, C Sälzer, M Prenzel, J Bauer Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2021 | 47 | 2021 |
PISA 2012–eine Einführung in die aktuelle Studie C Sälzer PISA 2012: Fortschritte und Herausforderungen in Deutschland, 2013 | 44 | 2013 |
Technische Grundlagen des fünften internationalen Vergleichs JH Heine, C Sälzer, L Borchert, H Sibberns, J Mang PISA 2012, 2013 | 43 | 2013 |