Folgen
Oliver Oechslein
Oliver Oechslein
Institut für Wirtschaftsinformatik und Neue Medien, Ludwig-Maximilians-Universität München
Bestätigte E-Mail-Adresse bei bwl.lmu.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
An application of UTAUT2 on social recommender systems: Incorporating social information for performance expectancy
O Oechslein, M Fleischmann, T Hess
2014 47th Hawaii international conference on system sciences, 3297-3306, 2014
1092014
The value of a recommendation: The role of social ties in social recommender systems
O Oechslein, T Hess
2014 47th Hawaii International Conference on System Sciences, 1864-1873, 2014
352014
Paying for news: opportunities for a new business model through personalized news aggregators (PNAs)
O Oechslein, T Hess
142013
Incorporating social networking information in recommender systems: The development of a classification framework
O Oechslein, T Hess
112013
Examining trust within the team in IT startup Companies--An empirical study in the People's Republic of China
O Oechslein, A Tumasjan
2012 45th Hawaii International Conference on System Sciences, 5102-5111, 2012
102012
On the search for new revenue models: An empirical investigation of personalized news aggregators
O Oechslein
82014
The digitization of news aggregation: Experimental evidence on intention to use and willingness to pay for personalized news aggregators
O Oechslein, M Haim, A Graefe, T Hess, HB Brosius, A Koslow
2015 48th Hawaii International Conference on System Sciences, 4181-4190, 2015
62015
Personalisierungssysteme
T Hess, O Oechslein
Medienwirtschaft: MW; Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie, 36-39, 2012
32012
Social recommender systems
O Oechslein
epubli, 2015
2015
Research on the Content Industries seen from the IS Perspective: A View from Munich
T Hess, O Oechslein
International SERIES on Information Systems and Management in Creative …, 2013
2013
Das Internet Business Cluster–Eine Kooperation zwischen Wissenschaft und Praxis zu aktuellen Fragen der Internetwirtschaft
O Oechslein, J Doerr, T Hess
Medienwirtschaft: MW; Zeitschrift für Medienmanagement und Medienökonomie, 46-48, 2011
2011
MedienWirtschaft, Seite 6-7
M Schächter, T Büsching, R Hellbrück, P Teluk, AJF Vincenti, O Jacobs, ...
MedienWirtschaft, Seite 3-5
M Schächter, T Büsching, R Hellbrück, P Teluk, AJF Vincenti, O Jacobs, ...
MedienWirtschaft, Seite 1-1
M Schächter, T Büsching, R Hellbrück, P Teluk, AJF Vincenti, O Jacobs, ...
MedienWirtschaft, Seite 56-59
M Schächter, T Büsching, R Hellbrück, P Teluk, AJF Vincenti, O Jacobs, ...
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–15