Stefan Künzell
Stefan Künzell
Universität Augsburg, Institut für Sportwissenschaft
Bestätigte E-Mail-Adresse bei sport.uni-augsburg.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Differential activation of pre-SMA and SMA proper during action observation: effects of instructions
K Zentgraf, R Stark, M Reiser, S Künzell, A Schienle, P Kirsch, B Walter, ...
Neuroimage 26 (3), 662-672, 2005
842005
Motorisches Lernen
EJ Hossner, S Künzell
Handbuch Bewegungswissenschaft, 131-153, 2003
442003
Techniktraining im Spitzensport: Alltagstheorien erfolgreicher Trainer
K Roth
Köln: Sport und Buch Strauß, 1996
431996
Reliability of a 5-repetition maximum strength test in recreational athletes
S Gail, S Künzell
Deutsche Zeitschrift Für Sportmedizin 65 (11), 2014
232014
Differenzielles Lehren und Lernen: eine Kritik
S Künzell, EJ Hossner
Sportwissenschaft 42 (2), 83-95, 2012
172012
Multitasking as a choice: a perspective
L Broeker, R Liepelt, E Poljac, S Künzell, H Ewolds, RF de Oliveira, ...
Psychological research 82 (1), 12-23, 2018
162018
Implicit and explicit knowledge both improve dual task performance in a continuous pursuit tracking task
HE Ewolds, L Bröker, RF De Oliveira, M Raab, S Künzell
Frontiers in psychology 8, 2241, 2017
162017
Optimal attentional focus in practical sport settings: Always external or task specific
S Künzell
Wulf on attentional focus and motor learning [Target article]. E-Journal …, 2007
152007
Längsschnittstudie zu gesundheitsrelevanten Verhaltensmustern in der Grundschule
C Augste, S Künzell
142015
Optimal control in the critical phase of movement: A functional approach to motor planning processes
S Künzell, C Augste, M Hering, S Maier, AM Meinzinger, D Sießmeir
Acta psychologica 143 (3), 310-316, 2013
142013
Motorik und Konnektionismus: neuronale Netzwerke als Modell interner Bewegungsrepräsentationen
S Künzell
141996
Seasonal variations in physical fitness among elementary school children
C Augste, S Künzell
Journal of sports sciences 32 (5), 415-423, 2014
132014
What is a task? An ideomotor perspective
S Künzell, L Broeker, D Dignath, H Ewolds, M Raab, R Thomaschke
Psychological research 82 (1), 4-11, 2018
112018
Does current behaviour predict the course of children's physical fitness?
C Augste, L Lämmle, S Künzell
European journal of sport science 15 (5), 429-435, 2015
102015
Facilitation effects of a preparatory skateboard training on the learning of snowboarding
S Künzell, S Lukas
Kinesiology 43 (1), 2011
102011
Validation of the continuous tracking paradigm for studying implicit motor learning.
S Künzell, D Sießmeir, H Ewolds
Experimental psychology 63 (6), 318, 2016
92016
Effectiveness of the call in beach volleyball attacking play
S Künzell, F Schweikart, D Köhn, O Schläppi-Lienhard
Journal of Human Kinetics 44 (1), 183-191, 2014
82014
Die Bedeutung der Efferenzkopie für das motorische Lernen
S Künzell
Dissertation. de, 2003
62003
Grundschulsport und neue Sportarten
G Köppe
Schneider-Verlag Hohengehren, 2001
52001
Learning the basics
S Künzell
52000
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20