Folgen
Martin P. Fladerer
Martin P. Fladerer
Postdoctoral Research Fellow, TUM School of Management, Technical University of Munich
Bestätigte E-Mail-Adresse bei tum.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
The Value of Speaking for “Us”: the Relationship Between CEOs’ Use of I- and We-Referencing Language and Subsequent Organizational Performance
MP Fladerer, SA Haslam, NK Steffens, D Frey
Journal of Business and Psychology 36 (2), 299-313, 2021
392021
Managers’ resources for authentic leadership – A multi-study exploration of positive psychological capacities and ethical organizational climates
MP Fladerer, S Braun
British Journal of Management 31 (2), 325-343, 2020
312020
Zum Problem der Wertevermittlung und der Umsetzung in Verhalten
D Frey, V Graupmann, MP Fladerer
Psychologie der Werte: Von Achtsamkeit bis Zivilcourage–Basiswissen aus …, 2016
172016
Measuring “we-ness” in couple relationships: A social identity approach
T Cruwys, EI South, WK Halford, JA Murray, MP Fladerer
Family Process, 2022
82022
Authentische Führung – Ein Überblick und aktuelle Entwicklungen
K Haas, MP Fladerer, K Nieberle
Wirtschaftspsychologie 19 (1), 5-13, 2017
82017
Gerechtigkeit
MP Fladerer
Psychologie der Werte: Von Achtsamkeit bis Zivilcourage–Basiswissen aus …, 2016
82016
An exploration of co-workers’ group identification as moderator of the leadership-health link
MP Fladerer, S Kugler, LG Kunze
Small Group Research 52 (6), 708-737, 2021
62021
Bridging gaps in organizations: Leaders as entrepreneurs of identity
MP Fladerer, NK Steffens, SA Haslam
The Connecting Leader: Serving Concurrently as a Leader and a Follower, 67-96, 2021
62021
Developing authenticity: A quasi-experimental investigation
P Kipfelsberger, S Braun, MP Fladerer, L Dragoni
Personality and Individual Differences 198, 111825, 2022
42022
The fish can rot from the heart, not just the head: Exploring the detrimental impact of transgressions by leaders at multiple levels of an organization
M Maskor, MP Fladerer, P Fong, NK Steffens, SA Haslam
British Journal of Social Psychology 62 (1), 431-455, 2023
32023
Bewusst kommunizieren: Zum Einfluss von Sprichwörtern auf das Erleben und Verhalten
MP Fladerer, D Frey
Psychologie der Sprichwörter, 263-267, 2017
32017
Analyse des Erstarkens rechtspopulistischer Bewegungen aus Perspektive der Theorie der kognizierten Kontrolle am Beispiel der Partei „Alternative für Deutschland“
M Hehnen, D Frey, H Rez, MP Fladerer
Politische Psychologie / Journal of Political Psychology 9 (1), 6-20, 2021
22021
“Yes, we can”: Der soziale Identitätsansatz effektiver Führung
MP Fladerer, LG Misterek
Personal in Hochschule und Wissenschaft entwickeln 3 (3), 99-109, 2019
22019
Mehr schaffen in weniger Zeit – durch Pausen
MP Fladerer
Evidenzbasierte Wirtschaftspsychologie 9, 2016
22016
Matching by value congruence for high-quality mentoring: evidence from a student peer mentoring program
MP Fladerer, S Drozdzewski, A Hauser, E Lermer, D Frey
Studies in Higher Education 48 (12), 1937-1951, 2023
12023
Führungskräftebefragung 2022
MP Fladerer, TF Weitz, C Peus, L Heidbrink, SH Korndörffer
Wertekommission e.V., 2022
12022
Von innen nach außen wachsen: Von Techniken und Theorien in der Personalentwicklung
MP Fladerer
Personal in Hochschule und Wissenschaft entwickeln 5 (3), 71-80, 2021
12021
Die realistische Einschätzung der Passung zwischen Person und Organisation: Wie kann sie gefördert werden und beeinflusst sie die Bewerbungsabsicht?
MP Fladerer, E Köhler, M Henninger, K Kugler, FC Brodbeck
Convention of the Industrial & Organizational Psychology Section of the …, 2015
1*2015
Führungskräftebefragung 2023
MP Fladerer, C Peus, L Heidbrink, SH Korndörffer
https://www.wertekommission.de/wp-content/uploads/2023/11 …, 2023
2023
Shaping EU Attitudes through Identity Leadership: Investigating Pro-EU and EU-Skeptic Identity Narratives
MM Hehnen, MP Fladerer, F Mols, D Frey
Political Psychology 44 (3), 475-491, 2023
2023
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20