Folgen
Josef Guggemos
Josef Guggemos
Assistant Professor of Educational Technologies and Computational Thinking
Bestätigte E-Mail-Adresse bei unisg.ch
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Technology-related knowledge, skills, and attitudes of pre-and in-service teachers: The current situation and emerging trends
S Seufert, J Guggemos, M Sailer
Computers in Human Behavior 115, 106552, 2021
2252021
Teaching with and teaching about technology–Evidence for professional development of in-service teachers
J Guggemos, S Seufert
Computers in Human Behavior 115, 106613, 2021
1052021
Humanoid robots in higher education: Evaluating the acceptance of Pepper in the context of an academic writing course using the UTAUT
J Guggemos, S Seufert, S Sonderegger
British Journal of Educational Technology 51 (5), 1864-1883, 2020
772020
On the predictors of computational thinking and its growth at the high-school level
J Guggemos
Computers & Education 161, 104060, 2021
682021
Digitale Transformation in Schulen–Kompetenzanforderungen an Lehrpersonen
S Seufert, J Guggemos, E Tarantini
Beiträge zur Lehrerinnen-und Lehrerbildung: Zeitschrift zu Theorie und …, 2018
382018
Digitale Transformation in Hochschulen: auf dem Weg zu offenen Ökosystemen
S Seufert, J Guggemos, L Moser
Zeitschrift für Hochschulentwicklung 14 (2), 85-107, 2019
322019
Digitale Transformation der Hochschullehre: Augmentationsstrategien für den Einsatz von Data Analytics und Künstlicher Intelligenz
S Seufert, J Guggemos, S Sonderegger
Zeitschrift für Hochschulentwicklung 15 (1), 81-101, 2020
302020
Professionelle Kompetenzen von Lehrpersonen im Kontext des digitalen Wandels
S Seufert, J Guggemos, E Tarantini, S Schumann
Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik 115 (2), 312, 2019
272019
Computational thinking assessment–towards more vivid interpretations
J Guggemos, S Seufert, M Román-González
Technology, Knowledge and learning 28 (2), 539-568, 2023
252023
Measuring Computational Thinking--Adapting a Performance Test and a Self-Assessment Instrument for German-Speaking Countries.
J Guggemos, S Seufert, M Román-González
International Association for Development of the Information Society, 2019
232019
Online professional learning communities for developing teachers’ digital competences
S Seufert, J Guggemos, E Tarantini
Technology Supported Innovations in School Education, 159-173, 2020
192020
Modellierung von Kompetenzen in der beruflichen Bildung
J Guggemos, M Schönlein
Zeitschrift für Berufs-und Wirtschaftspädagogik 111 (4), 524-551, 2015
192015
Social robots in education: conceptual overview and case study of use
J Guggemos, S Seufert, S Sonderegger, M Burkhard
Orchestration of learning environments in the digital world, 173-195, 2022
172022
Zukunft der Arbeit mit intelligenten Maschinen: Implikationen der Künstlichen Intelligenz für die Berufsbildung-Einleitung zum Beiheft
S Seufert, J Guggemos
Steiner, 2021
152021
Digitale Kompetenzen von Personalentwicklern-Digitale Reife und Augmentationsstrategien in der Personalentwicklung
S Seufert, J Guggemos, C Meier, KH Helfritz
132018
Arbeitswelt 4.0 und Smart Machines: Augmentation als Herausforderung für die Personalentwicklung.
C Meier, S Seufert, J Guggemos
HMD Prax. Wirtsch. 56 (4), 823-839, 2019
122019
Learners don't know best: Shedding light on the phenomenon of the K-12 MOOC in the context of information literacy
J Guggemos, L Moser, S Seufert
Computers & Education 188, 104552, 2022
112022
Learning organizations in the age of smart machines: fusion skills, augmentation strategies, and the role of HRD professionals
C Meier, S Seufert, J Guggemos, J Spirgi
Digital transformation of learning organizations, 77-94, 2021
102021
Modellierung und Messung von Kompetenz im externen Rechnungswesen
J Guggemos
Verlag Dr. Hut, 2016
102016
Berufswahlbereitschaft und-fähigkeit von Migranten und Geflüchteten
S Weber, J Guggemos
Unterrichtswissenschaft, 21-42, 2018
92018
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20