Folgen
Emely Hoch
Emely Hoch
Leibniz-Institut für Wissensmedien
Bestätigte E-Mail-Adresse bei iwm-tuebingen.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
High-quality digital distance teaching during COVID-19 school closures: Does familiarity with technology matter?
T Fütterer, E Hoch, A Lachner, K Scheiter, K Stürmer
Computers & Education 199, 104788, 2023
432023
Was bewegt Lehrpersonen während der Schulschließungen?–Eine Analyse der Kommunikation im Twitter-Lehrerzimmer über Chancen und Herausforderungen digitalen Unterrichts
T Fütterer, E Hoch, K Stürmer, A Lachner, C Fischer, K Scheiter
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 24 (2), 443-477, 2021
292021
Implementation Intentions for Improving Self-Regulation in Multimedia Learning: Why Don’t They Work?
E Hoch, K Scheiter, A Schüler
The Journal of Experimental Education 88 (4), 536-558, 2020
202020
Comparing Mental Effort, Difficulty, and Confidence Appraisals in Problem-Solving: A Metacognitive Perspective
E Hoch, Y Sidi, R Ackerman, V Hoogerheide, K Scheiter
Educational Psychology Review 35 (2), 61, 2023
162023
Implementation intentions related to self-regulatory processes do not enhance learning in a multimedia environment
E Hoch, K Scheiter, A Schüler
Frontiers in Psychology, 46, 2020
122020
The intention was good: How promoting strategy use does not improve multimedia learning for secondary students
E Hoch, K Scheiter, K Stalbovs, P Gerjets
British Journal of Educational Psychology 91 (4), 1291-1309, 2021
62021
Can Monitoring Prompts Help to Reduce a Confidence Bias When Learning With Multimedia?
E Hoch, K Fleig, K Scheiter
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2023
32023
Kompetenzen für das Lernen mit digitalen Medien: Eine konzeptuelle Analyse
E Hoch, T Fütterer
Bildung für eine digitale Zukunft, 81-101, 2023
32023
How to support learning with multimedia instruction: Implementation intentions help even when load is high
E Hoch, K Scheiter, K Stalbovs
British Journal of Psychology 114 (2), 315-334, 2023
22023
Besser als gedacht? Individuelle Voraussetzungen von Schülerinnen und Schülern sowie Lehrpersonen zum Lehren und Lernen mit digitalen Medien im Unterricht im tabletBW-Projekt
K Stürmer, T Fütterer, A Lachner, E Hoch, K Scheiter
Universität Tübingen, 2021
22021
Promotion focus, but not prevention focus of teachers and students matters when shifting towards technology-based instruction in schools
E Hoch, K Scheiter, K Sassenberg
Scientific Reports 14 (1), 22030, 2024
12024
The Effectiveness of Learning with Multimedia
A Schüler, E Hoch, K Scheiter
Designing Effective Digital Learning Environments, 9-23, 2024
2024
Uncovering the Relationship Between Technology-Enhanced, Adaptive Teaching and Situational Interest in Mathematics in a Randomized Controlled Trial
T Fütterer, E Hoch, H Dumont
2024
The Effect of Tablet Computers on Student Achievement: Analyzing the Crucial Role of Teaching Effectiveness in a Randomized Trial
T Fütterer, T Fahrbach, E Hoch, B Nagengast, A Lachner, K Stürmer, ...
PsychArchives, 2024
2024
Uncovering the Relationship of Technology-Enhanced, Adaptive Teaching and Situational Interest in Mathematics in a Randomized Trial
T Fütterer, E Hoch, H Dumont
PsychArchives, 2024
2024
Spillover Effects With and Without Coherence Breaks (ExPra 2-WiSe 2023/24)
F Papenmeier, E Hoch, P Frick
OSF, 2023
2023
Concerns of teachers during school closings: analyzing communication in the twitter-lehrerzimmer regarding opportunities and challenges of digital teaching
T Fütterer, E Hoch, K Stürmer, A Lachner, C Fischer, K Scheiter
Zeitschrift fur Erziehungswissenschaft: ZfE, 1-35, 2021
2021
Can Implementation Intentions Improve Self-Regulation During Learning with Multimedia?
E Hoch
Universität Tübingen, 2021
2021
Hilft eine Unterstützung der Anstrengungsregulation, das Lernen mit statischen und dynamischen Visualisierungen zu verbessern?
E Hoch, K Scheiter, P Gerjets
Unterrichtswissenschaft 47 (4), 427-450, 2019
2019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–19