Folgen
Anke Lindmeier
Anke Lindmeier
Sonstige NamenAnke Maria Lindmeier, Anke M. Lindmeier
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-jena.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Modeling and Measuring Knowledge and Competencies of Teachers: A threefold Domain-Specific Structure Model for Mathematics
A Lindmeier
Waxmann Verlag, 2011
177*2011
What kind of content knowledge do secondary mathematics teachers need?
A Dreher, A Lindmeier, A Heinze, C Niemand
Journal für Mathematik-Didaktik 39 (2), 319-341, 2018
1372018
Beyond knowledge: Measuring primary teachers’ subject-specific competences in and for teaching mathematics with items based on video vignettes
I Knievel, AM Lindmeier, A Heinze
International Journal of Science and Mathematics Education 13 (2), 309-329, 2015
1112015
Professionswissen von Lehramtsstudierenden der mathematisch-naturwissenschaftlichen Fächer-Testentwicklung im Rahmen des Projekts KiL
T Kleickmann, J Großschedl, Z Harms, A Heinze, S Herzog, F Hohenstein, ...
Unterrichtswissenschaft 42 (3), 280-288, 2014
952014
Akademisches versus schulbezogenes Fachwissen–ein differenzierteres Modell des fachspezifischen Professionswissens von angehenden Mathematiklehrkräften der Sekundarstufe
A Heinze, A Dreher, A Lindmeier, C Niemand
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 19 (2), 329-349, 2016
902016
Video-vignettenbasierte standardisierte Erhebung von Lehrerkognitionen [Video vignette-based standardized survey of teacher cognition]
A Lindmeier
Videobasierte Kompetenzforschung in den Fachdidaktiken, 45-62, 2013
822013
Towards developing a theory of generic teaching quality. Origin, current status, and necessary next steps regarding the Three Basic Dimensions model
C Praetorius, A.-K., Klieme, E., Kleickmann, T., Brunner, E., Lindmeier, A ...
Zeitschrift für Pädagogik, 2020
62*2020
Eine Machbarkeitsstudie zur Operationalisierung aktionsbezogener Kompetenz von Mathematiklehrkräften mit videobasierten Maßen
AM Lindmeier, A Heinze, K Reiss
Journal für Mathematik-Didaktik 34 (1), 99-119, 2013
612013
Der Übergang von der Schule zur Universität: Theoretische Fundierung und praktische Umsetzung einer Unterstützungsmaßnahme am Beginn des Mathematikstudiums
E Reichersdorfer, S Ufer, A Lindmeier, K Reiss
Mathematische Vor-und Brückenkurse: Konzepte, Probleme und Perspektiven, 37-53, 2014
432014
Performance Assessment to Investigate the Domain-specificity of Instructional Skills among Pre-service and In-service Teachers of Mathematics and Economics
C Jeschke, C Kuhn, A Lindmeier, O Zlatkin-Troitschanskaia, H Saas, ...
British Journal of Educational Psychology, 2019
362019
Ist akademisches Fachwissen hinreichend für den Erwerb eines berufsspezifischen Fachwissens im Lehramtsstudium? Eine Untersuchung der Trickle-down-Annahme
J Hoth, C Jeschke, A Dreher, A Lindmeier, A Heinze
Journal für Mathematik-Didaktik 41 (2), 329-356, 2020
332020
Modelling early childhood teachers’ mathematics-specific professional competence and its differential growth through professional development–an aspect of structural validity
A Lindmeier, S Seemann, S Kuratli-Geeler, A Wullschleger, S Dunekacke, ...
Research in Mathematics Education 22 (2), 168-187, 2020
332020
"Using models and representations in statistical contexts" as a sub-competency of statistical literacy–Results from three empirical studies
S Kuntze, A Lindmeier, K Reiss
Proceedings of the 11th International Congress on Mathematical Education …, 2008
292008
Do cultural norms influence how teacher noticing is studied in different cultural contexts? A focus on expert norms of responding to students’ mathematical thinking
A Dreher, A Lindmeier, P Feltes, TY Wang, FJ Hsieh
ZDM–Mathematics Education 53 (1), 165-179, 2021
282021
Die fachdidaktische Perspektive in der Unterrichtsqualitätsforschung: (bisher) ignoriert, implizit enthalten oder nicht relevant?
A Lindmeier, A Heinze
Zeitschrift für Pädagogik, 2020
262020
Vom Wissen zum Handeln: Vermittelt die Kompetenz zur Unterrichtsreflexion zwischen mathematischem Professionswissen und der Kompetenz zum Handeln im Mathematikunterricht? Eine …
C Jeschke, A Lindmeier, A Heinze
Journal für Mathematik-Didaktik 42 (1), 159-186, 2021
242021
Teachers’ ability to apply their subject-specific knowledge in instructional settings—A qualitative comparative study in the subjects mathematics and economics
C Jeschke, C Kuhn, A Heinze, O Zlatkin-Troitschanskaia, H Saas, ...
Frontiers in Education, 256, 2021
232021
Keeping secrets: K-12 students' understanding of cryptography
A Lindmeier, A Mühling
Proceedings of the 15th Workshop on Primary and Secondary Computing …, 2020
202020
Viel Beweisen, kaum Rechnen? Gestaltungsmerkmale mathematischer Übungsaufgaben im Studium
BJ Weber, A Lindmeier
Mathematische Semesterberichte 67 (2), 263-284, 2020
172020
What is the relationship between knowledge in mathematics and knowledge in economics? Investigating the professional knowledge of (pre-service) teachers trained in two subjects
C Jeschke, C Kuhn, A Lindmeier, O Zlatkin-Troitschanskaia, H Saas, ...
Zeitschrift für Pädagogik 65 (4), 511-524, 2019
162019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20