Folgen
Burkhard Gniewosz
Burkhard Gniewosz
Professor of Education, Paris Lodron University of Salzburg
Bestätigte E-Mail-Adresse bei plus.ac.at
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Attitudes toward political engagement and willingness to participate in politics: Trajectories throughout adolescence
K Eckstein, P Noack, B Gniewosz
Journal of adolescence 35 (3), 485-495, 2012
2172012
Secondary school transition and the use of different sources of information for the construction of the academic self‐concept
B Gniewosz, JS Eccles, P Noack
Social development 21 (3), 537-557, 2012
1392012
Early adolescents' development of academic self‐concept and intrinsic task value: The role of contextual feedback
B Gniewosz, JS Eccles, P Noack
Journal of Research on Adolescence 25 (3), 459-473, 2015
1382015
Empirische Bildungsforschung: Strukturen und Methoden
H Reinders, H Ditton, C Gräsel, B Gniewosz
Springer-Verlag, 2015
1312015
Parental and school effects on students' occupational exploration: A longitudinal and multilevel analysis
P Noack, B Kracke, B Gniewosz, J Dietrich
Journal of Vocational Behavior 77 (1), 50-57, 2010
1272010
Empirische Bildungsforschung: Gegenstandsbereiche
H Reinders, H Ditton, C Gräsel, B Gniewosz
Springer-Verlag, 2015
1152015
Classroom climate indicators and attitudes towards foreigners
B Gniewosz, P Noack
Journal of adolescence 31 (5), 609-624, 2008
1112008
What you see is what you get: The role of early adolescents’ perceptions in the intergenerational transmission of academic values
B Gniewosz, P Noack
Contemporary Educational Psychology 37 (1), 70-79, 2011
1022011
Political alienation in adolescence: Associations with parental role models, parenting styles, and classroom climate
B Gniewosz, P Noack, M Buhl
International Journal of Behavioral Development 33 (4), 337-346, 2009
1002009
Predictors of intentions to participate in politics and actual political behaviors in young adulthood
K Eckstein, P Noack, B Gniewosz
International Journal of Behavioral Development 37 (5), 428-435, 2013
932013
Hostility-related prejudice against Turks in adolescents: Masked affective priming allows for a differentiation of automatic prejudice
J Degner, D Wentura, B Gniewosz, P Noack
Basic and Applied Social Psychology 29 (3), 245-256, 2007
812007
Parental influences on adolescents’ negative attitudes toward immigrants
B Gniewosz, P Noack
Journal of youth and adolescence 44, 1787-1802, 2015
742015
The impact of mother-child interaction quality and cognitive abilities on children’s self-concept and self-esteem
M Paulus, M Licata, B Gniewosz, B Sodian
Cognitive development 48, 42-51, 2018
702018
Socialization of emotion regulation strategies through friends
M Reindl, B Gniewosz, H Reinders
Journal of adolescence 49, 146-157, 2016
562016
The role of between-parent values agreement in parent-to-child transmission of academic values
B Gniewosz, P Noack
Journal of adolescence 35 (4), 809-821, 2012
552012
Intergenerationale Transmissions-und Projektionsprozesse intoleranter Einstellungen zu Ausländern in der Familie
B Gniewosz, P Noack
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 38 (1 …, 2006
53*2006
Beobachtung
B Gniewosz
Empirische Bildungsforschung, 99-107, 2011
52*2011
Erfassung interkultureller Kompetenzen bei Kindern und Jugendlichen Das Würzburger Interkulturelle Kompetenz-Inventar (WIKI-KJ)
H Reinders, B Gniewosz, A Gresser, S Schnurr
Diskurs Kindheits-und Jugendforschung 6 (4), 2011
472011
VI-1 Überblick Lehr-Lernforschung
C Gräsel, B Gniewosz
Empirische Bildungsforschung: Gegenstandsbereiche, 19-24, 2015
44*2015
Die Konstruktion des akademischen Selbstkonzeptes
B Gniewosz
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 2010
352010
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20