From early starters to late finishers? A longitudinal study of early foreign language learning in school N Jaekel, M Schurig, M Florian, M Ritter Language Learning 67 (3), 631-664, 2017 | 213 | 2017 |
Der Übergang von der Primar- in die Sekundarstufe TC Stubbe, W Bos, M Schurig IGLU 2016. Lesekompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im …, 2017 | 164 | 2017 |
The impact of early foreign language learning on language proficiency development from middle to high school N Jaekel, M Schurig, I van Ackern, M Ritter System 106, 102763, 2022 | 39 | 2022 |
Instructional leadership as a vehicle for teacher collaboration and student achievement. What the German PISA 2015 sample tells us JG Mora-Ruano, M Schurig, E Wittmann Frontiers in Education 6, 582773, 2021 | 36 | 2021 |
Förderung von Leseflüssigkeit und Leseverstehen im Leseunterricht A Bremerich-Vos, R Stahns, A Hußmann, M Schurig IGLU 2016. Lesekompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im …, 2017 | 25 | 2017 |
Effects of structural and personal variables on children’s development of music preference M Schurig, V Busch, J Strauß Proceedings of the 12th International Conference on Music Perception and …, 2012 | 21 | 2012 |
An early start in primary EFL education and the role of teacher qualification and teaching quality E Wilden, R Porsch, M Schurig Language Teaching for Young Learners 2 (1), 28-51, 2020 | 19 | 2020 |
Assessment of the quality of inclusive schools A short form of the quality scale of inclusive school development (QU! SS)–reliability, factorial structure and measurement … M Schurig, S Weiß, E Kiel, U Heimlich, M Gebhardt International Journal of Inclusive Education, 1-16, 2020 | 17 | 2020 |
Social, systemic, individual-medical or cultural? Questionnaire on the concepts of disability among teacher education students M Gebhardt, M Schurig, S Suggate, D Scheer, D Capovilla Frontiers in Education 6, 701987, 2022 | 16 | 2022 |
Minimization of a short computer-based test in reading M Schurig, J Jungjohann, M Gebhardt Frontiers in Education 6, 684595, 2021 | 16 | 2021 |
Lernverlaufsdiagnostik im förderorientierten Unterricht: Testkonstruktionen, Instrumente, Praxis M Gebhardt, J Jungjohann, M Schurig Ernst Reinhardt Verlag, 2021 | 14* | 2021 |
Lernverlaufsdiagnostik im förderorientierten Unterricht: Testkonstruktionen, Instrumente M Gebhardt, J Jungjohann, M Schurig Praxis, 2021 | 13 | 2021 |
Wie Primarlehrpersonen Rechtschreiben unterrichten. Zur Praxis des Rechtschreibunterrichts in Deutschland und der Schweiz S Riegler, M Wiprächtiger-Geppert, D Kusche, M Schurig Didaktik Deutsch: Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache …, 2020 | 12 | 2020 |
A new measurement instrument for music-related argumentative competence: the MARKO competency test and competency model J Ehninger, J Knigge, M Schurig, C Rolle Frontiers in Education 6, 668538, 2021 | 10 | 2021 |
Rahmenmodell für Entwicklungsprozesse an Ganztagsschulen H Pfänder, M Schurig, M Burghoff, J Otto Journal for educational research online 10 (1), 5-23, 2018 | 9 | 2018 |
Methoden der wissenschaftlichen Begleitforschung im Projekt Ganz In J Schwanenberg, D Winkelsett, M Schurig Auf dem Weg zum Ganztagsgymnasium. Erste Ergebnisse der wissenschaftlichen …, 2015 | 9 | 2015 |
The OECD’s Programme for International Student Assessment (PISA) study: a review of its basic psychometric concepts A Ünlü, D Kasper, M Trendtel, M Schurig Data analysis, machine learning and knowledge discovery, 417-425, 2014 | 9 | 2014 |
Investigating the transition from elementary to secondary school: student perspectives of the continuum and receptive language proficiency N Jaekel, I van Ackern, M Schurig, R Markus The Language Learning Journal 50 (6), 747-762, 2022 | 8 | 2022 |
Fachbeitrag: Pilotierung von Leseflüssigkeits-und Leseverständnistests zur Entwicklung von Instrumenten der Lernverlaufsdiagnostik J Jungjohann, M Schurig, M Gebhardt Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 2024 (0), 2021 | 8 | 2021 |
Effects of Pre-School Mathematical Disparities on the Development of Mathematical and Verbal Skills in Primary School Children. N Viesel-Nordmeyer, M Schurig, W Bos, U Ritterfeld Learning Disabilities: A Contemporary Journal 17 (2), 149-164, 2019 | 8 | 2019 |