Folgen
Michael Schurig
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
From early starters to late finishers? A longitudinal study of early foreign language learning in school
N Jaekel, M Schurig, M Florian, M Ritter
Language Learning 67 (3), 631-664, 2017
1352017
Der Übergang von der Primar- in die Sekundarstufe
TC Stubbe, W Bos, M Schurig
IGLU 2016. Lesekompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im …, 2017
1092017
Förderung von Leseflüssigkeit und Leseverstehen im Leseunterricht
A Bremerich-Vos, R Stahns, A Hußmann, M Schurig
IGLU 2016. Lesekompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im …, 2017
182017
Effects of structural and personal variables on children’s development of music preference
M Schurig, V Busch, J Strauß
Proceedings of the 12th International Conference on Music Perception and …, 2012
172012
Methoden der wissenschaftlichen Begleitforschung im Projekt Ganz In
J Schwanenberg, D Winkelsett, M Schurig
Auf dem Weg zum Ganztagsgymnasium. Erste Ergebnisse der wissenschaftlichen …, 2015
82015
Assessment of the quality of inclusive schools A short form of the quality scale of inclusive school development (QU! SS)–reliability, factorial structure and measurement …
M Schurig, S Weiß, E Kiel, U Heimlich, M Gebhardt
International Journal of Inclusive Education, 1-16, 2020
72020
The OECD’s Programme for International Student Assessment (PISA) study: a review of its basic psychometric concepts
A Ünlü, D Kasper, M Trendtel, M Schurig
Data Analysis, Machine Learning and Knowledge Discovery, 417-425, 2014
72014
Instructional Leadership as a Vehicle for Teacher Collaboration and Student Achievement. What the German PISA 2015 Sample Tells Us
JG Mora-Ruano, M Schurig, E Wittmann
Frontiers in Education 6, 582773, 2021
62021
An early start in primary EFL education and the role of teacher qualification and teaching quality
E Wilden, R Porsch, M Schurig
Language Teaching for Young Learners 2 (1), 28-51, 2020
62020
Rahmenmodell für Entwicklungsprozesse an Ganztagsschulen
H Pfänder, M Schurig, M Burghoff, J Otto
Journal for educational research online 10 (1), 5-23, 2018
52018
IV Entwicklung der Musikpräferenz von Grundschulkindern
M Schurig, V Busch
Mit Mikrofon und Fragebogen in die Grundschule: Jedem Kind ein Instrument …, 2014
52014
A New Measurement Instrument for Music-Related Argumentative Competence: The MARKO Competency Test and Competency Model
J Ehninger, J Knigge, M Schurig, C Rolle
Frontiers in Education 6, 668538, 2021
42021
Effects of Pre-School Mathematical Disparities on the Development of Mathematical and Verbal Skills in Primary School Children.
N Viesel-Nordmeyer, M Schurig, W Bos, U Ritterfeld
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 17 (2), 149-164, 2019
42019
Dimensionen von Unterrichtsqualität – Die Generalisierbarkeit von Schülerurteilen über Fächer und Zeit
M Schurig, B Glesemann, J Schröder
Jahrbuch der Schulentwicklung. Band 19. Daten, Beispiele und Perspektiven, 30-56, 2016
42016
Wie Primarlehrpersonen Rechtschreiben unterrichten. Zur Praxis des Rechtschreibunterrichts in Deutschland und der Schweiz
S Riegler, M Wiprächtiger-Geppert, D Kusche, M Schurig
Didaktik Deutsch: Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache …, 2020
32020
„Mir gefällt ja mehr diese Rockmusik “. Zur Struktur musikalischer Präferenzurteile im Grundschulalter124
V Busch, M Schurig, N Bunte, B Beutler-Prahm
Offenohrigkeit–Ein Postulat im Fokus 24, 133, 2015
32015
The impact of early foreign language learning on language proficiency development from middle to high school
N Jaekel, M Schurig, I van Ackern, M Ritter
System 106, 102763, 2022
22022
Investigating the transition from elementary to secondary school: student perspectives of the continuum and receptive language proficiency
N Jaekel, I van Ackern, M Schurig, R Markus
The Language Learning Journal, 1-16, 2021
22021
Pilotierung von Leseflüssigkeits-und Leseverständnistests zur Entwicklung von Instrumenten der Lernverlaufsdiagnostik. Ergebnisse einer Längsschnittstudie in der 3ten und 4ten …
J Jungjohann, M Schurig, M Gebhardt
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete Plus 90, 1-19, 2021
22021
Minimization of a Short Computer-Based Test in Reading
M Schurig, J Jungjohann, M Gebhardt
Frontiers in Education, 220, 2021
22021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20