Folgen
Michael Schurig
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
From early starters to late finishers? A longitudinal study of early foreign language learning in school
N Jaekel, M Schurig, M Florian, M Ritter
Language Learning 67 (3), 631-664, 2017
2132017
Der Übergang von der Primar- in die Sekundarstufe
TC Stubbe, W Bos, M Schurig
IGLU 2016. Lesekompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im …, 2017
1642017
The impact of early foreign language learning on language proficiency development from middle to high school
N Jaekel, M Schurig, I van Ackern, M Ritter
System 106, 102763, 2022
392022
Instructional leadership as a vehicle for teacher collaboration and student achievement. What the German PISA 2015 sample tells us
JG Mora-Ruano, M Schurig, E Wittmann
Frontiers in Education 6, 582773, 2021
362021
Förderung von Leseflüssigkeit und Leseverstehen im Leseunterricht
A Bremerich-Vos, R Stahns, A Hußmann, M Schurig
IGLU 2016. Lesekompetenzen von Grundschulkindern in Deutschland im …, 2017
252017
Effects of structural and personal variables on children’s development of music preference
M Schurig, V Busch, J Strauß
Proceedings of the 12th International Conference on Music Perception and …, 2012
212012
An early start in primary EFL education and the role of teacher qualification and teaching quality
E Wilden, R Porsch, M Schurig
Language Teaching for Young Learners 2 (1), 28-51, 2020
192020
Assessment of the quality of inclusive schools A short form of the quality scale of inclusive school development (QU! SS)–reliability, factorial structure and measurement …
M Schurig, S Weiß, E Kiel, U Heimlich, M Gebhardt
International Journal of Inclusive Education, 1-16, 2020
172020
Social, systemic, individual-medical or cultural? Questionnaire on the concepts of disability among teacher education students
M Gebhardt, M Schurig, S Suggate, D Scheer, D Capovilla
Frontiers in Education 6, 701987, 2022
162022
Minimization of a short computer-based test in reading
M Schurig, J Jungjohann, M Gebhardt
Frontiers in Education 6, 684595, 2021
162021
Lernverlaufsdiagnostik im förderorientierten Unterricht: Testkonstruktionen, Instrumente, Praxis
M Gebhardt, J Jungjohann, M Schurig
Ernst Reinhardt Verlag, 2021
14*2021
Lernverlaufsdiagnostik im förderorientierten Unterricht: Testkonstruktionen, Instrumente
M Gebhardt, J Jungjohann, M Schurig
Praxis, 2021
132021
Wie Primarlehrpersonen Rechtschreiben unterrichten. Zur Praxis des Rechtschreibunterrichts in Deutschland und der Schweiz
S Riegler, M Wiprächtiger-Geppert, D Kusche, M Schurig
Didaktik Deutsch: Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache …, 2020
122020
A new measurement instrument for music-related argumentative competence: the MARKO competency test and competency model
J Ehninger, J Knigge, M Schurig, C Rolle
Frontiers in Education 6, 668538, 2021
102021
Rahmenmodell für Entwicklungsprozesse an Ganztagsschulen
H Pfänder, M Schurig, M Burghoff, J Otto
Journal for educational research online 10 (1), 5-23, 2018
92018
Methoden der wissenschaftlichen Begleitforschung im Projekt Ganz In
J Schwanenberg, D Winkelsett, M Schurig
Auf dem Weg zum Ganztagsgymnasium. Erste Ergebnisse der wissenschaftlichen …, 2015
92015
The OECD’s Programme for International Student Assessment (PISA) study: a review of its basic psychometric concepts
A Ünlü, D Kasper, M Trendtel, M Schurig
Data analysis, machine learning and knowledge discovery, 417-425, 2014
92014
Investigating the transition from elementary to secondary school: student perspectives of the continuum and receptive language proficiency
N Jaekel, I van Ackern, M Schurig, R Markus
The Language Learning Journal 50 (6), 747-762, 2022
82022
Fachbeitrag: Pilotierung von Leseflüssigkeits-und Leseverständnistests zur Entwicklung von Instrumenten der Lernverlaufsdiagnostik
J Jungjohann, M Schurig, M Gebhardt
Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete 2024 (0), 2021
82021
Effects of Pre-School Mathematical Disparities on the Development of Mathematical and Verbal Skills in Primary School Children.
N Viesel-Nordmeyer, M Schurig, W Bos, U Ritterfeld
Learning Disabilities: A Contemporary Journal 17 (2), 149-164, 2019
82019
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20