Folgen
Jürgen Maier
Jürgen Maier
Professor of Political Communication, RPTU Kaiserslautern-Landau, Department of Political Science
Bestätigte E-Mail-Adresse bei uni-landau.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Shifting Europe's boundaries: Mass media, public opinion and the enlargement of the EU
J Maier, B Rittberger
European Union Politics 9 (2), 243-267, 2008
1772008
The impact of political scandals on political support: An experimental test of two theories
J Maier
International political science review 32 (3), 283-302, 2011
1682011
Politikverdrossenheit in der Bundesrepublik Deutschland
J Maier
Politikverdrossenheit in der Bundesrepublik Deutschland, 2000
160*2000
Wahlnorm und Wahlbeteiligung in der Bundesrepublik Deutschland: Eine Kausalanalyse
H Rattinger, J Krämer
Politische Vierteljahresschrift 36 (2), 267-285, 1995
1131995
‘Miniature Campaigns’ in comparison: the German televised debates, 2002–09
J Maier, T Faas
German Politics 20 (1), 75-91, 2011
105*2011
Schröder gegen Merkel
M Maurer, J Maier, M Maier, C Reinemann
VS Verlag für Sozialwissenschaften, 2007
1052007
The Proximity and the Directional Theories of Issue Voting. Comparative Results for the USA and Germany
J Krämer, H Rattinger
European Journal of Political Research 32, 1-29, 1997
971997
Perceived personality and campaign style of Hillary Clinton and Donald Trump
A Nai, J Maier
Personality and Individual Differences 121, 80-83, 2018
942018
Mobilisierung, Verstärkung, Konversion? Ergebnisse eines Experiments zur Wahrnehmung der Fernsehduelle im Vorfeld der Bundestagswahl 2002
T Faas, J Maier
Politische Vierteljahresschrift, 55-72, 2004
902004
Mittendrin statt nur dabei? Politisches Wissen, politisches Interesse und politisches Kompetenzgefühl in Deutschland, 1994-2002
A Vetter, J Maier
Wächst zusammen, was zusammengehört? Stabilität und Wandel politischer …, 2005
862005
Donald Trump, populism, and the age of extremes. Comparing the personality traits and campaign styles of Trump and other leaders worldwide
A Nai, F Martínez i Coma, J Maier
Presidential Studies Quarterly 49, 609-643, 2019
822019
Methoden der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse: Arbeitsbuch mit Beispielen aus der politischen Soziologie
J Maier, M Maier, H Rattinger
Oldenbourg, 2000
752000
Reliability and validity of real-time response measurement: A comparison of two studies of a televised debate in Germany
J Maier, M Maurer, C Reinemann, T Faas
International Journal of Public Opinion Research 19 (1), 53-73, 2007
742007
Politisches Interesse und politisches Wissen in Ost-und Westdeutschland
J Maier
Wirklich ein Volk? Die politischen Orientierungen von Ost-und Westdeutschen …, 2000
742000
Chancellor-candidates in the 2002 televised debates
T Faas, J Maier
German Politics 13 (2), 300-316, 2004
732004
Was die Bürger über Politik (nicht) wissen–und was die Massenmedien damit zu tun haben–ein Forschungsüberblick
J Maier
Politik in der Mediendemokratie, 393-414, 2009
722009
The affected German voter: Televized debates, follow-up communication and candidate evaluations
J Maier, T Faas
Walter de Gruyter GmbH & Co. KG 28 (4), 383-404, 2003
682003
The impact of identity and economic cues on citizens’ EU support: An experimental study on the effects of party communication in the run-up to the 2009 European Parliament …
M Maier, S Adam, J Maier
European Union Politics 13 (4), 580-603, 2012
642012
Was wissen die Bürger über Politik? Zur Erforschung der politischen Kenntnisse in der Bundesrepublik Deutschland 1949 bis 2008
J Maier, A Glantz, S Bathelt
Zeitschrift für Parlamentsfragen, 561-579, 2009
602009
Roaring candidates in the spotlight. Campaign negativity, emotions, and media coverage in 107 national elections
J Maier, A Nai
International Journal of Press/Politics, 2020
582020
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20