Christoph Reuter
Christoph Reuter
Professor für Systematische Musikwissenschaft, Musikwissenschaftliches Institut, Universität Wien
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TitelZitiert vonJahr
Der Einschwingvorgang nichtperkussiver Musikinstrumente: Auswertung physikalischer und psychoakustischer Messungen
C Reuter
P. Lang, 1995
391995
Klangfarbe und Instrumentation: Geschichte, Ursachen, Wirkung
C Reuter
P. Lang, 2002
382002
Is there an effect of subliminal messages in music on choice behavior?
H Egermann, R Kopiez, C Reuter
Journal of Articles in Support of the Null Hypothesis 4 (2), 29-46, 2007
352007
Die auditive Diskrimination von Orchesterinstrumenten: Verschmelzung und Heraushörbarkeit von Instrumentalklangfarben im Ensemblespiel
C Reuter
Lang, 1996
211996
Die auditive Diskrimination von Orchesterinstrumenten
C Reuter
Europ ische Hocha schulschriften, 1996
181996
Psychoacoustics of chalkboard squeaking
C Reuter, M Oehler
The Journal of the Acoustical Society of America 130 (4), 2545-2545, 2011
162011
Register classification by timbre
C Weihs, C Reuter, U Ligges
Classification—the Ubiquitous Challenge, 624-631, 2005
82005
Wie und warum in der Geschichte der Klangfarbenforschung meistenteils am Klang vorbeigeforscht wurde
C Reuter
Niemöller, Klaus Wolfgang/Gätjen, Bram (Hg.): Perspektiven und Methoden …, 1998
81998
Karl Erich Schumann's principles of timbre as a helpful tool in stream segregation research
C Reuter
Music, Gestalt, and Computing, 362-374, 1997
81997
Verschmelzung und partielle Verdeckung-Ein Konzept fur die Wahrnehmung und Zuordnung gleichzeitig erklingender Musikinstrumente
C Reuter
Fortschritte der Akustik 26, 176-177, 2000
62000
Klangfarbe: Beziehungen zur Tonhöhe und Lautstärke-Merkmale der Mehrdimensionalität
C Reuter
na, 2005
52005
Stream segregation and formant areas
C Reuter
Proceedings of the 5th ESCOM Conference, September 8 13, 2003
52003
Vibrato experiments with bassoon sounds by means of the digital pulse forming synthesis and analysis framework
M Oehler, C Reuter
Audio Engineering Society Convention 123, 2007
42007
Dynamic Excitation Impulse Modification as a Foundation of a Synthesis and Analysis System for Wind Instrument Sounds
M Oehler, C Reuter
International Conference on Mathematics and Computation in Music, 189-197, 2007
42007
Der Klang der Marken–Branchentypische psychoakustische Eigenschaften von Audiologos
C Anzenbacher, I Czedik-Eysenberg, C Reuter, M Oehler
Proceedings der 41. jahrestagung für akustik, 2015, Nuremburg, 928-931, 2015
32015
Virtual wind instruments based on pulse forming synthesis
M Oehler, C Reuter
The Journal of the Acoustical Society of America 120 (5), 3333-3333, 2006
32006
Digital Pulse Forming a new approach to wind instrument sound synthesis
M Oehler, C Reuter
Proceedings of the 9th International Conference on Music Perception and …, 2006
32006
SOFA Native Spatializer Plugin for Unity—Exchangeable HRTFs in Virtual Reality
C Jenny, P Majdak, C Reuter
Audio Engineering Society Convention 144, 2018
22018
Was macht Musik „hart “? Klangliche Merkmale zur genreübergreifenden Identifikation musikalischer Härte
I Czedik-Eysenberg, D Knauf, C Reuter, U Signaldeskriptoren
What makes music “heavy, 186-89, 2017
22017
In the Blink of an Ear: A Critical Review of Very Short Musical Elements (Plinks)
FC Thiesen, R Kopiez, C Reuter, I Czedik-Eysenberg, K Schlemmer
Causal Productions, 2016
22016
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