Folgen
Jessica M. E. Herzing
Jessica M. E. Herzing
Researcher, University of Bern
Keine bestätigte E-Mail-Adresse
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Does the recruitment of offline households increase the sample representativeness of probability-based online panels? Evidence from the German Internet Panel
AG Blom, JME Herzing, C Cornesse, JW Sakshaug, U Krieger, D Bossert
Social Science Computer Review 35 (4), 498-520, 2017
1022017
The influence of a person’s digital affinity on unit nonresponse and attrition in an online panel
JME Herzing, AG Blom
Social Science Computer Review 37 (3), 404-424, 2019
342019
Measuring migrants’ educational attainment: The CAMCES tool in the IAB-SOEP Migration Sample
SL Schneider, R Briceno-Rosas, V Ortmanns, JME Herzing
Surveying the migrant population: Consideration of linguistic and cultural …, 2018
132018
Incentives in surveys
O Lipps, JME Herzing, N Pekari, M Ernst Stähli, A Pollien, G Riedo, ...
FORS, University of Lausanne, 2019
122019
Surveying national minorities
JME Herzing, G Elcheroth, O Lipps, B Kleiner
University of Lausanne; FORS, 2019
82019
Data privacy concerns as a source of resistance to complete mobile data collection tasks via a smartphone app
C Roberts, JME Herzing, J Sobrino Piazza, P Abbet, D Gatica-Perez
Journal of Survey Statistics and Methodology 10 (3), 518-548, 2022
72022
Mobile web surveys
JME Herzing
Lausanne: Swiss Centre of Expertise in the Social Sciences FORS, 2019
72019
Response Burden and Dropout in a Probability-Based Online Panel Study–A Comparison between an App and Browser-Based Design
C Roberts, JME Herzing, MA Manjon, P Abbet, D Gatica-Perez
Journal of Official Statistics 38 (4), 987-1017, 2022
32022
Die Überprüfung des Erreichens der Grundkompetenzen in der Schweiz: Porträt des Kantons Zürich. Vertiefungsanalysen der Daten der ÜGK-Erhebung 2016.
J Herzing, S Seiler, R Benz, A Erzinger
Interfaculty Centre for Educational Research (ICER); Universität Bern, 2022
32022
German Internet Panel, Wave 29 (May 2017)
AG Blom, B Felderer, F Gebhard, J Herzing, U Krieger
SFB, 2018
32018
Web survey methodology
JME Herzing
Journal of Official Statistics 32 (4), 1011-1014, 2016
32016
Die Überprüfung des Erreichens der Grundkompetenzen in der Schweiz: Porträt des Kantons Thurgau: Vertiefungsanalysen der Daten der ÜGK-Erhebung 2016.
S Seiler, J Herzing, A Erzinger
Interfaculty Centre for Educational Research (ICER); Universität Bern, 2022
22022
Die Überprüfung des Erreichens der Grundkompetenzen in der Schweiz: Porträt des Kantons St. Gallen: Vertiefungsanalysen der Daten der ÜGK-Erhebung 2016.
A Erzinger, S Seiler, J Herzing
Interfaculty Centre for Educational Research (ICER); Universität Bern, 2022
22022
A Validation of R-Indicators as a Measure of the Risk of Bias using Data from a Nonresponse Follow-Up Survey
C Roberts, C Vandenplas, JME Herzing
Journal of official statistics 36 (3), 675-701, 2020
22020
What about the Less IT Literate? A Comparison of Different Postal Recruitment Strategies to an Online Panel of the General Population
B Felderer, JME Herzing
Field Methods 35 (3), 219-235, 2023
12023
Investigation of alternative interface designs for long-list questions–the case of a computer-assisted survey in Germany
JME Herzing
International Journal of Social Research Methodology 23 (6), 639-650, 2020
12020
A data-driven approach to monitoring data collection in an online panel
JME Herzing, C Vandenplas, JB Axenfeld
Longitudinal and Life Course Studies 10 (4), 433-452, 2019
12019
The impact of technological change on survey nonresponse and measurement
JME Herzing
PQDT-Global, 2018
12018
Face-to-face Rekrutierung für ein probabilistisches Onlinepanel: Einfluss auf die Repräsentativität
AG Blom, JME Herzing
Methodische Probleme von Mixed-Mode-Ansätzen in der Umfrageforschung, 99-118, 2017
12017
Modeling Group-Specific Interviewer Effects on Survey Participation Using Separate Coding for Random Slopes in Multilevel Models
JME Herzing, AG Blom, B Meuleman
Journal of Survey Statistics and Methodology 12 (1), 249-273, 2024
2024
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20