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Bastian Chlond
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Jahr
Who made peak car, and how? A breakdown of trends over four decades in four countries
T Kuhnimhof, D Zumkeller, B Chlond
Transport Reviews 33 (3), 325-342, 2013
1872013
Users of transport modes and multimodal travel behavior: Steps toward understanding travelers’ options and choices
T Kuhnimhof, B Chlond, S Von Der Ruhren
Transportation research record 1985 (1), 40-48, 2006
1242006
Deutsches mobilitätspanel (mop)–wissenschaftliche begleitung und erste auswertungen
D Zumkeller, B Chlond, P Ottmann, M Kagerbauer, T Kuhnimhof
Kurzbericht. Karlsruhe: Institut für Verkehrswesen, Universität Karlsruhe, 2011
742011
Incorporating transport energy into urban planning
MJ Saunders, T Kuhnimhof, B Chlond, ANR da Silva
Transportation Research Part A: Policy and Practice 42 (6), 874-882, 2008
622008
Multimodal travel choices of bicyclists: multiday data analysis of bicycle use in Germany
T Kuhnimhof, B Chlond, PC Huang
Transportation research record 2190 (1), 19-27, 2010
522010
Panel surveys
D Zumkeller, JL Madre, B Chlond, J Armoogum
Travel Survey Methods, 363-398, 2006
482006
Auto-mobilität: Fahrleistungen steigen 2011 weiter
U Kunert, S Radke, B Chlond, M Kagerbauer
DIW Wochenbericht 79 (47), 3-14, 2012
432012
Infrastructure development in Germany under stagnating demand conditions: a new paradigm?
D Zumkeller, B Chlond, W Manz
Transportation Research Record 1864 (1), 121-128, 2004
412004
Die intermodale Vernetzung von Personenverkehrsmitteln unter Berücksichtigung der Nutzerbedürfnisse (INVERMO)
D Zumkeller, W Manz, J Last, B Chlond
Schlussbericht. Karlsruhe, 2005
402005
Bringing travel behavior and attitudes together: An integrated survey approach for clustering urban mobility types
S von Behren, C Minster, M Magdolen, B Chlond, M Hunecke, P Vortisch
TRB 97th Annual Meeting Compendium of Papers, Washington, DC, 2018
382018
Deutsches Mobilitätspanel (MOP)–Wissenschaftliche Begleitung und Auswertungen Bericht 2015/2016: Alltagsmobilität und Fahrleistung
C Weiß, B Chlond, S von Behren, T Hilgert, P Vortisch
Institut für Verkehrswesen, Karlsruhe, 2016
382016
Who are the drivers of peak car use? A decomposition of recent car travel trends for six industrialized countries
T Kuhnimhof, D Zumkeller, B Chlond
Transportation research record 2383 (1), 53-61, 2013
372013
Multimodale Verkehrsmittelnutzer im Alltagsverkehr. Zukunftsperspektive fuer den OEV?/Everyday users of multi-modal means of transport
KJ Beckmann, B Chlond, T Kuhnimhof, S von der Ruhren, D Zumkeller
Internationales Verkehrswesen 58 (4), 2006
362006
Assessing car dependence: Development of a comprehensive survey approach based on the concept of a travel skeleton
S von Behren, C Minster, J Esch, M Hunecke, P Vortisch, B Chlond
Transportation Research Procedia 32, 607-616, 2018
342018
Modelling the weekly electricity demand caused by electric cars
N Mallig, M Heilig, C Weiss, B Chlond, P Vortisch
Future Generation Computer Systems 64, 140-150, 2016
342016
Stagnation der Verkehrsnachfrage-Saettigung oder Episode?/Stagnation of traffic demand-saturation or episodic?
B Chlond, W Manz, D Zumkeller
Internationales Verkehrswesen 54 (9), 2002
302002
Long-distance travel in a longitudinal perspective: the INVERMO approach in Germany
D Zumkeller, B Chlond, J Last, W Manz
Transportation Research Board 85th Annual MeetingTransportation Research Board, 2006
292006
Capturing the usage of the german car fleet for a one year period to evaluate the suitability of battery electric vehicles–a model based approach
C Weiss, B Chlond, M Heilig, P Vortisch
Transportation Research Procedia 1 (1), 133-141, 2014
282014
Panelauswertung 2007
D Zumkeller, B Chlond, T Kuhnimhof, P Ottmann
Datenaufbereitung, Plausibilisierung, erste Auswertungen zu den Erhebungen …, 2004
282004
Deutsches mobilitätspanel (mop)–wissenschaftliche begleitung und auswertungen bericht 2016/2017: Alltagsmobilität und fahrleistung
C Eisenmann, B Chlond, T Hilgert, S von Behren, P Vortisch
Institut für Verkehrswesen (KIT). Karlsruhe. DOI 10, 2018
272018
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