Parental well-being in times of Covid-19 in Germany M Huebener, S Waights, CK Spiess, NA Siegel, GG Wagner Review of Economics of the Household, 1-32, 2021 | 187 | 2021 |
Increased instruction hours and the widening gap in student performance M Huebener, S Kuger, J Marcus Labour Economics 47, 15-34, 2017 | 147 | 2017 |
Compressing instruction time into fewer years of schooling and the impact on student performance M Huebener, J Marcus Economics of Education Review 58, 1-14, 2017 | 59 | 2017 |
Wohlbefinden von Familien in Zeiten von Corona: Eltern mit jungen Kindern am stärksten beeinträchtigt M Huebener, CK Spieß, NA Siegel, GG Wagner DIW Wochenbericht, 527-537, 2020 | 54 | 2020 |
The Parental Leave Benefit: A Key Family Policy Measure, One Decade Later M Huebener, KU Müller, CK Spieß, K Wrohlich DIW Economic Bulletin 6 (49), 571-578, 2016 | 51* | 2016 |
Corona-Schulschließungen: Verlieren leistungsschwächere SchülerInnen den Anschluss? M Huebener, L Schmitz Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), 2020 | 39 | 2020 |
Parental leave policies and socio-economic gaps in child development: Evidence from a substantial benefit reform using administrative data M Huebener, D Kuehnle, CK Spiess Labour Economics 61, 101754, 2019 | 39* | 2019 |
Moving up a gear: The impact of compressing instructional time into fewer years of schooling M Huebener, J Marcus | 37 | 2015 |
Parental labour supply responses to the abolition of day care fees M Huebener, A Pape, CK Spiess Journal of Economic Behavior & Organization 180, 510-543, 2020 | 25 | 2020 |
Life expectancy and parental education M Huebener Social Science & Medicine 232, 351-365, 2019 | 24 | 2019 |
Empirische Befunde zu Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung M Huebener, J Marcus DIW Roundup: Politik im Fokus, 2015 | 22 | 2015 |
SchülerInnen in Corona-Zeiten: Teils deutliche Unterschiede im Zugang zu Lernmaterial nach Schultypen und-trägern M Huebener, CK Spieß, S Zinn DIW Wochenbericht 87 (47), 865-875, 2020 | 20 | 2020 |
The Effects of Education on Health: An Intergenerational Perspective M Huebener IZA Discussion Paper, 2018 | 18* | 2018 |
Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung: erhöhte Zahl von Klassenwiederholungen, aber jüngere und nicht weniger Abiturienten M Huebener, J Marcus DIW-Wochenbericht 82 (18), 447-456, 2015 | 15* | 2015 |
Cracking under pressure? Gender role attitudes toward maternal employment in times of a pandemic N Danzer, M Huebener, A Pape, CK Spiess, NA Siegel, GG Wagner DIW Discussion Papers, 2021 | 13 | 2021 |
A Firm-Side Perspective on Parental Leave M Huebener, J Jessen, D Kuehnle, M Oberfichtner IZA Discussion Paper, 2021 | 10 | 2021 |
Unterschiede in Covid-19-Impfquoten und in den Gründen einer Nichtimpfung nach Geschlecht, Alter, Bildung und Einkommen M Huebener, GG Wagner DIW Discussion Papers, 2021 | 9 | 2021 |
The role of paternal risk attitudes in long-run education outcomes and intergenerational mobility M Huebener Economics of Education Review 47, 64-79, 2015 | 9* | 2015 |
Kein" Entweder-oder": Eltern sorgen sich im Lockdown um Bildung und Gesundheit ihrer Kinder M Huebener, NA Siegel, CK Spieß, C Spinner, GG Wagner Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), 2021 | 7 | 2021 |
Einführung des Elterngeldes hat Ungleichheit in kindlicher Entwicklung nicht erhöht M Huebener, D Kühnle, CK Spieß DIW Wochenbericht 84 (26), 519-529, 2017 | 7 | 2017 |