Folgen
Mathias Huebener
Mathias Huebener
Federal Institute for Population Research (BiB), IZA Bonn, DIW Berlin
Bestätigte E-Mail-Adresse bei diw.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Parental well-being in times of Covid-19 in Germany
M Huebener, S Waights, CK Spiess, NA Siegel, GG Wagner
Review of Economics of the Household, 1-32, 2021
1872021
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
M Huebener, S Kuger, J Marcus
Labour Economics 47, 15-34, 2017
1472017
Compressing instruction time into fewer years of schooling and the impact on student performance
M Huebener, J Marcus
Economics of Education Review 58, 1-14, 2017
592017
Wohlbefinden von Familien in Zeiten von Corona: Eltern mit jungen Kindern am stärksten beeinträchtigt
M Huebener, CK Spieß, NA Siegel, GG Wagner
DIW Wochenbericht, 527-537, 2020
542020
The Parental Leave Benefit: A Key Family Policy Measure, One Decade Later
M Huebener, KU Müller, CK Spieß, K Wrohlich
DIW Economic Bulletin 6 (49), 571-578, 2016
51*2016
Corona-Schulschließungen: Verlieren leistungsschwächere SchülerInnen den Anschluss?
M Huebener, L Schmitz
Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), 2020
392020
Parental leave policies and socio-economic gaps in child development: Evidence from a substantial benefit reform using administrative data
M Huebener, D Kuehnle, CK Spiess
Labour Economics 61, 101754, 2019
39*2019
Moving up a gear: The impact of compressing instructional time into fewer years of schooling
M Huebener, J Marcus
372015
Parental labour supply responses to the abolition of day care fees
M Huebener, A Pape, CK Spiess
Journal of Economic Behavior & Organization 180, 510-543, 2020
252020
Life expectancy and parental education
M Huebener
Social Science & Medicine 232, 351-365, 2019
242019
Empirische Befunde zu Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung
M Huebener, J Marcus
DIW Roundup: Politik im Fokus, 2015
222015
SchülerInnen in Corona-Zeiten: Teils deutliche Unterschiede im Zugang zu Lernmaterial nach Schultypen und-trägern
M Huebener, CK Spieß, S Zinn
DIW Wochenbericht 87 (47), 865-875, 2020
202020
The Effects of Education on Health: An Intergenerational Perspective
M Huebener
IZA Discussion Paper, 2018
18*2018
Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung: erhöhte Zahl von Klassenwiederholungen, aber jüngere und nicht weniger Abiturienten
M Huebener, J Marcus
DIW-Wochenbericht 82 (18), 447-456, 2015
15*2015
Cracking under pressure? Gender role attitudes toward maternal employment in times of a pandemic
N Danzer, M Huebener, A Pape, CK Spiess, NA Siegel, GG Wagner
DIW Discussion Papers, 2021
132021
A Firm-Side Perspective on Parental Leave
M Huebener, J Jessen, D Kuehnle, M Oberfichtner
IZA Discussion Paper, 2021
102021
Unterschiede in Covid-19-Impfquoten und in den Gründen einer Nichtimpfung nach Geschlecht, Alter, Bildung und Einkommen
M Huebener, GG Wagner
DIW Discussion Papers, 2021
92021
The role of paternal risk attitudes in long-run education outcomes and intergenerational mobility
M Huebener
Economics of Education Review 47, 64-79, 2015
9*2015
Kein" Entweder-oder": Eltern sorgen sich im Lockdown um Bildung und Gesundheit ihrer Kinder
M Huebener, NA Siegel, CK Spieß, C Spinner, GG Wagner
Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), 2021
72021
Einführung des Elterngeldes hat Ungleichheit in kindlicher Entwicklung nicht erhöht
M Huebener, D Kühnle, CK Spieß
DIW Wochenbericht 84 (26), 519-529, 2017
72017
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20