Folgen
Mathias Huebener
Mathias Huebener
Federal Institute for Population Research (BiB), IZA Bonn, DIW Berlin
Bestätigte E-Mail-Adresse bei diw.de - Startseite
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Increased instruction hours and the widening gap in student performance
M Huebener, S Kuger, J Marcus
Labour Economics 47, 15-34, 2017
1182017
Parental well-being in times of Covid-19 in Germany
M Huebener, S Waights, CK Spiess, NA Siegel, GG Wagner
Review of Economics of the Household, 1-32, 2021
972021
Compressing instruction time into fewer years of schooling and the impact on student performance
M Huebener, J Marcus
Economics of Education Review 58, 1-14, 2017
522017
The Parental Leave Benefit: A Key Family Policy Measure, One Decade Later
M Huebener, KU Müller, CK Spieß, K Wrohlich
DIW Economic Bulletin 6 (49), 571-578, 2016
39*2016
Moving up a gear: The impact of compressing instructional time into fewer years of schooling
M Huebener, J Marcus
352015
Wohlbefinden von Familien in Zeiten von Corona: Eltern mit jungen Kindern am stärksten beeinträchtigt
M Huebener, CK Spieß, NA Siegel, GG Wagner
DIW Wochenbericht, 527-537, 2020
282020
Parental leave policies and socio-economic gaps in child development: Evidence from a substantial benefit reform using administrative data
M Huebener, D Kuehnle, CK Spiess
Labour Economics 61, 101754, 2019
27*2019
Corona-Schulschließungen: Verlieren leistungsschwächere SchülerInnen den Anschluss?
M Huebener, L Schmitz
Berlin: Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW), 2020
212020
Empirische Befunde zu Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung
M Huebener, J Marcus
DIW Roundup: Politik im Fokus, 2015
202015
Life expectancy and parental education
M Huebener
Social Science & Medicine 232, 351-365, 2019
142019
Parental labour supply responses to the abolition of day care fees
M Huebener, A Pape, CK Spiess
Journal of Economic Behavior & Organization 180, 510-543, 2020
122020
SchülerInnen in Corona-Zeiten: Teils deutliche Unterschiede im Zugang zu Lernmaterial nach Schultypen und-trägern
M Huebener, CK Spieß, S Zinn
DIW Wochenbericht 87 (47), 865-875, 2020
122020
The Effects of Education on Health: An Intergenerational Perspective
M Huebener
IZA Discussion Paper, 2018
122018
Auswirkungen der G8-Schulzeitverkürzung: erhöhte Zahl von Klassenwiederholungen, aber jüngere und nicht weniger Abiturienten
M Huebener, J Marcus
DIW-Wochenbericht 82 (18), 447-456, 2015
10*2015
Cracking under pressure? Gender role attitudes toward maternal employment in times of a pandemic
N Danzer, M Huebener, A Pape, CK Spiess, NA Siegel, GG Wagner
DIW Discussion Papers, 2021
9*2021
The role of paternal risk attitudes in long-run education outcomes and intergenerational mobility
M Huebener
Economics of Education Review 47, 64-79, 2015
9*2015
Einführung des Elterngeldes hat Ungleichheit in kindlicher Entwicklung nicht erhöht
M Huebener, D Kühnle, CK Spieß
DIW Wochenbericht 84 (26), 519-529, 2017
52017
Parental leave policies and child development: A review of empirical findings
M Huebener
DIW Roundup: Politik im Fokus, 2016
52016
A Firm-Side Perspective on Parental Leave
M Huebener, J Jessen, D Kuehnle, M Oberfichtner
IZA Discussion Paper, 2021
32021
Kita-und Schulschließungen haben bei westdeutschen Vätern Einstellung zur Erwerbstätigkeit von Müttern verändert
N Danzer, M Huebener, A Pape, CK Spieß, GG Wagner
DIW Wochenbericht 88 (34), 559-566, 2021
32021
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20