Folgen
Harald Gropengießer
Harald Gropengießer
Professor für Biologiedidaktik
Bestätigte E-Mail-Adresse bei idn.uni-hannover.de
Titel
Zitiert von
Zitiert von
Jahr
Das Modell der Didaktischen Rekonstruktion-Ein Rahmen für naturwis-senschaftsdidaktische Forschung und Entwicklung
U Kattmann, R Duit, H Gropengießer, M Komorek
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften, 3-18, 1997
8841997
The Model of Educational Reconstruction–a Framework for Improving Teaching and Learning Science
R Duit, H Gropengießer, U Kattmann, M Komorek, I Parchmann
Science education research and practice in Europe, 13-37, 2012
6152012
Towards science education research that is relevant for improving practice: The model of educational reconstruction
R Duit, H Gropengießer, U Kattmann
Developing standards in research on science education, 1-9, 2005
2562005
Qualitative Inhaltsanalyse in der fachdidaktischen Lehr-Lernforschung
H Gropengießer
Mayring, Phillip & Glaeser-Zikuda, Michaela (Hrsg.). Die Praxis der …, 2008
2282008
Leitfadengestützte interviews
K Niebert, H Gropengießer
Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung, 121-132, 2014
2062014
Educational Reconstruction-bringing together issues of scientific clarification and students' conceptions-, paper presented at the Annual Meeting of (NARST), St. Louis (MI)
U Kattmann, R Duit, H Gropengießer, M Komorek
paper presented at the Annual Meeting of the National Association of …, 1996
199*1996
The Model of Educational Reconstruction – Bringing together issues of scientific clarification and student's conceptions
U Kattmann, R Duit, H Gropengießer
Bayrhuber, H. & Brinkman, F. (Eds.). What – Why – How? Research in Didaktik …, 1998
195*1998
Theorie des erfahrungsbasierten Verstehens
H Gropengießer
Theorien in der biologiedidaktischen Forschung: ein Handbuch für …, 2007
1482007
Didaktische Rekonstruktion des Sehens
H Gropengießer
Wissenschaftliche Theorien und die Sicht der Schüler in der Perspektive der …, 2001
1452001
Schülervorstellungen zu Prozessen der Anpassung–Ergebnisse einer Interviewstudie im Rahmen der Didaktischen Rekonstruktion
W Baalmann, V Frerichs, H Weitzel, H Gropengießer, U Kattmann
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften 10 (1), 7-28, 2004
1242004
Lebenswelten, Denkwelten, Sprechwelten. Wie man Vorstellungen der Lerner verstehen kann
H Gropengießer
Beiträge zur Didaktischen Rekonstruktion, Bd 4, 2003
118*2003
On the roots of difficulties in learning about cell division: process‐based analysis of students’ conceptual development in teaching experiments
T Riemeier, H Gropengießer
International Journal of Science Education 30 (7), 923-939, 2008
1082008
Didaktische Rekonstruktion des Sehens. Wissenschaftfliche Theorien und die Sicht der Schüler in der Perspektive der Vermittlung (2. überarb. Aufl. Nachdr.)
H Gropengießer
Oldenburg: Didaktisches Zentrum 1, 240, 2001
107*2001
Understanding the greenhouse effect by embodiment–Analysing and using students' and scientists' conceptual resources
K Niebert, H Gropengießer
International Journal of Science Education 36 (2), 277-303, 2014
1042014
Fachdidaktik Biologie
H Gropengießer, U Harms, U Kattmann
Aulis, 2016
93*2016
Understanding Starts in the Mesocosm: Conceptual metaphor as a framework for external representations in science teaching
K Niebert, H Gropengiesser
Conceptual metaphor and embodied cognition in science learning, 171-201, 2018
922018
Schülervorstellungen und Conceptual Change
H Gropengießer, A Marohn
Krüger, Parchmann, Schecker (Hrsg.): Theorien in der …, 2018
892018
Understanding and communicating climate change in metaphors.
K Niebert, H Gropengiesser
Environmental Education Research 19 (3), 282-302, 2013
762013
Modellierung der didaktischen Rekonstruktion
U Kattmann, H Gropengießer
Lernen in den Naturwissenschaften, 180-204, 1996
751996
Learning progress in evolution theory: climbing a ladder or roaming a landscape?
J Zabel, H Gropengiesser
Journal of biological education 45 (3), 143-149, 2011
672011
Das System kann den Vorgang jetzt nicht ausführen. Versuchen Sie es später erneut.
Artikel 1–20